/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Xp ta'r selv - fy
Fra : gamle61
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 14-09-04 14:15

har xp og office 11
idag tog jeg nogle billeder med digital og satte ind i en mappe - og da jeg ville se dem nægtede mappen mig adgang - så blev jeg sur og ville slette , det måtte jeg heller ikke
Så nu ligner jeg et stort ??- kan da ikke være rigtig at maskinen nægter mig adgang til en mappe jeg selv har oprettet
Er der nogen her der kan hjælpe mig med at fortælle den sk--- putter hvem der bestemmer
på forhånd tak - mvh gamle61

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-04 14:26

Du har oprettet en systemmappe.

Højreklik på mappen. Vælg egenskaber og fjern flueben ved system og/eller skjult.

Nu kan du manipulere/slette som du lyster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 14:27

Du skal tage ejerskab over mappen over den , men det kræver NTFS drev:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308421&sd=tech
Så nedarves egenskaberne til undermappen pr. default hvis du ikke har ændret det.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 14-09-04 14:40

molokyle - det er ikke en systemmappe - der står filmappe og der er ingen flueben ved skjult og så fjernede jeg skrivebeskyttelsen for 24' gang , den kommer af sig selv igen- og den nægter mig fortsat adgang, det er det der er ved at gøre mig gråhåret ,
mvh gamle61

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 14:47

her er hvordan du fjerner skrivebeskyttelsen permanent, men du skal også tage ejerskab for at få adgang til dine filer i mappen. Det skulle meget gerne stå i den anden artikel jeg linkede til - ellers spørg hvis du er i tvivl.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q326549

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 14-09-04 15:55

Nogle gange fucker windows bare op i det. tag en hurtig genstart så kan du slette folderen.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 15:59

Gå til DOS.
Skriv ATTRIB -r -h -s *.* /s
-r fjerner Readonly
-h fjerner Hidden
-s fjerner System
*.* vælger alle filer
/s medtager eventuelle undermapper

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-09-04 19:13

>dannyboyd

Hvordan går man til DOS på xp? Ja, jeg spørger bare.

Rosekamp

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 19:25

i dosprompten altså (ved godt den ikke har en indbygget dos som i w98) - det gør man ved at skrive cmd i kør menuen - ok?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-09-04 19:47

Nå, jeg troede da også lige at jeg helt havde misforstået noget Helt ok.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-09-04 19:59

->Rosekamp var det virkeligt alt hvad du havde at byde på her ?

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 14-09-04 21:15

dannyboyd - var inde og kigge på det link du sendte , det var mørk tale (jeg er slet ikke kyndig i det udenbyske)har du en anden ide' , der kan bruges af en jyde - mvh gamle61

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-04 21:38

->ok gamle61 jeg giver dig her en guide til hvordan du fjerner skrivebeskyttelsen på alle filer/mapper på dit drev.

1. Gå i kør og skriv cmd - så kommer du i dosprompten
2. Her skriver du så: ATTRIB -r c:\*.* /s og trykker enter- ok?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-09-04 21:54

>dannyboyd - Jeg skrev jo, at det bare var et spørgsmål. (Underforstået at jeg ikke havde noget svar på gamle61s spørgsmål)

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 14-09-04 21:55

Tak for svaret dannyboyd.
det var lige det der skulle til - den er væk - dejligt - mange tak for hjælpen - mvh gamle61