/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fødselsdagsgave til børnehave
Fra : Hellobal
Vist : 1291 gange
50 point
Dato : 14-09-04 14:05

er der nogle der har en god idè til gave man kan give en børnehave der fylder 4 år ??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-09-04 14:49

Hvad med et sommerhus? eller nogle hønseringe?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 14-09-04 14:53

En eftermiddag af din tid!

Tag værktøj, musikinstrument eller andet med i børnehaven og giv dem en hjælpende hånd. Spil for, eller leg med ungerne. Bag pandekager, småkager eller noget i den dur. Reparer noget der er i stykker. Lav noget til legepladsen.

Masser af børnehaver skal selv holde hus med budgetterne, derfor er "hjælpe-til" noget af det bedste man kan gøre.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 14-09-04 21:39

hellere lagkage med 4 lys fremfor livsensfarlige klatrestativer og legehuse der er fremstillet at ansatte som er uden for enhver normal "pædagogisk" rækkevidde.

Kommentar
Fra : lillegubbi

Dato : 15-09-04 08:38

Hvad med at samle ind mellem alle forældre og evt købe nogle hængekøjer, og så få nogle forældre til at sætte dem op i samarbejde med personalet. De har fået nogle hængekøjer i vores børnehave og det er et stor hit hos børnene.
Du kan også tage en snak evt. men lederen af børnehaven om de har noget specielt de kunne tænke sig i forbindelse med fødselsdagen. Det kan jo være de kunne tænke sig at tage på en udflugt eller lign. Så kunne I jo som forældre tage med eller give dem en tur et eller andet sted hen.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-09-04 11:21

I forbindelse med børnekultornatten for nogle år siden, lavede jeg en optisk afgrund, som blev en stor succes, og som snenere kom til en børnehave. den var lavet med 2 spejle der var paralelle. Det ene lå på gulvet, og det andet var godt 2 m højere oppe. Hen over spejlet var der en planke de kunne balancere på. Det hele var pakket ind i nervøs velour. Et dekorativt stykke legetøj, der øgede deres balanceevne og mod.

Yderligere oplysninger

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-04 19:57

Sikke noget bavl at skrive slemmert. Der er klare regler for hvad man må og ikke må på en "børnehave-legeplads". Det kan du være vis på at pædagoggerne har styr på!

Desuden foretrækker jeg at ungerne får lov at kravle rundt og brænde krudt af, istedet for at være pakket ind i vat. I knægtens børnehave, har de fået nogle træstammer, som der er lavet forskellige klatre- og balanceting ud af. Der har man en gang årligt en forældredag, hvor alle dem der har tid, kan komme og hjælpe med forskelligt - herunder legepladsen. Bagefter spiser man sin medbragte mad. Sådan et arrangement er ikke så dumt og forældrene bliver også rystet lidt sammen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-09-04 20:00

..og kom nu ikke med det der dødsfald på en legeplads. Den har jeg læst. Det var ikke på "vores" legeplads. Vi kan nemlig godt sådan nogenlunde bruge den invendige side af hovedet.

Ting skal vedligeholdes, bliver de ikke det, bliver det noget skidt. Sådan er det alle steder. Pågældende legeplads var antagelig IKKE vedligeholdt af en flok ansvarlige forældre og pædagoger!

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 18-09-04 01:14

Hej 3773. Det er rart at folk sådan kan komme op af stolen, ja det er rigtigt at det er hyggeligt med legeredskaber... men som du jo selv skriver så drejer de nogle uansvarlige .... resten skrev du - og ikke jeg... generelt drejer det sig vel om at man får lavet et sæt regler hvorefter tingene skal fremstilles og monteres - og efterses samt oghvem der skal have ansvaret for at udstyres kontrolleres, og dette skal være fagfolk, ER VI MERE ENIGE NU!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 18-09-04 09:38

Det er bedre at børnene får lov at udfordre sig selv, og deres balanceevner, end de blot sidder passivt og leger stilleleg og spiser lagkage. Det kan godt være, at et par stykker brækker en arm, men de får styrket deres motorik, og det har en meget stor betydning, når de kommer i skole. Det har også betydning, om de selv skal gå eller cykle til og fra børnehave, eller om de sidder i en bil, eller bag på en cykkel. Lidt forenklet sagt, vil den der er god til at klatre i træer få nemmere ved at skrive og regne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-09-04 09:04

Fagfolkene jeg ikke se er kravet slemmert. Men i knægtens børnehave ved lederen hvad hun vil have og ikke have. Eksempelvis er trykimprægneret træ forbudt. De forældre der dukker op på forældredagen er blandet alt muligt - selvfølgelig en del forskellige håndværkere, men ikke nogen legepladsbyggere i den forstand. Dog er vi rimeligvis i stand til at scanne et stykke træ der er råddent eller noget der er vakkelvornt. Sådan gør vi. Og vores unger kommer meget trætte og godt solbrændte i hovedet hjem hver dag.

Kommentar
Fra : gajl

Dato : 28-09-04 21:19

Hvad med at give dem en arbejdsweekend, hvor man maler, reparerer og hygger sig med børn og forældre

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-09-04 08:55

Se en af mine første kommentarer gajl!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 29-09-04 10:17

Erfødselsdagen overstået, og hvad valgte i?

Godkendelse af svar
Fra : Hellobal

Dato : 01-02-06 09:25

Tak for svaret 3773.