/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
honda wallero
Fra : ariari
Vist : 699 gange
170 point
Dato : 14-09-04 10:45

hejsa allesammen. Ss

Har lige et lille spørgsmål, som jeg meget håber på kan blive besvaret.

Jeg har en ældre årgang honda wallero. Som kører lovligt 30 km i timen. Men jeg ved man kan få den til at køre en anelse hurtigere med en tuned og ikke original udstødning. Men nu er problemet så, at hver gang jeg finder en der sælger udstødninger, er det de nye som med 2 skruer skal skrues op. Min er ikke med disse 2 skruer men en der skal skrues op.

Og jeg har tænkt om udstødningen med de 2 skruer, kunne fixes så den passer til ældre årgang. men nej, der er ikke plads.

Så spørgsmålene er :

Ved nogen hvor jeg kan købe en udstødning af ældre årgang og som skal drejes op og hvor henne ?
helst med webside eller telefonnummer til forhandler.

ligger nogen af jer inde med viden om hvordan man tilpasser en nyere udstødning til en ældre årgang wallero ?

Hvor meget vil en tunudstødning kunne give på en wallero ?

PS : Den udstødning jeg havde set, var en tuned en til omkring de 350 kr. desværre var den med 2 skruer.
Grunden til jeg ikke vil have en med 2 skruer, er at så skal jeg have ny cylinder og det har jeg ikke råd til.
Den ulovlige udstødning jeg havde set var lavet så den lignede en original.

Mvh.

Brian Nielsen.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 14-09-04 11:00

Er det en som denne ??.
se:
http://www.protuna.dk/product.asp?c=24133292&n=19074124&pn=19313776

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 14-09-04 11:10

Hej jeg har haft sådan en knallert der fra helt ny og kørt over 50.000km på den!

Først skal du tage plumben på den, den sid´der i studsen imellen kaburatoren og cylinderen, den er hverken svejst fast eller noget!

Derefter kan du selvfølgelig købe en tun udstødning og som du har fundet ud af skal den være med en omløber og ikke skruer. Men istedet for at købe sådan en kan du også bare bore nogle huller igennem den originale udstødning i selve potten, det giver helt vildt! Grunden til dette er at luften løber igennem en masse små kamre for at dæmpe lyden, men med tiden bliver de kokset til og motoren kan ikke kommer af med luften! Dette kan du afhjælpe ved at bore en masse små hullder i potten!

Men ellers, lækker knallert!!!!

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 14-09-04 13:49

Til rpje eller i andre.

Billedet du henviser til, ser ud til at være den rigtige. Men jeg kan ikke forstå de ikke kan fås billigere. Så er
der nogen der ved om de fås billigere. vær venlig at henvise til websted eller forhandler.

Til kpm10.
Tusind tak for ideen. Er virkelig værd at overveje. Men tråden er endnu ikke færdig, så skulle du have nogle extra fif.
Ville jeg da blive utrolig glad for at høre om dem. På forhånd tusind tak.

Mvh.

Ariari.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-09-04 21:36

Nu kan jeg ikke se nogen ide i at købe en udstødning, hvis din er ok, den skal jo bare have fjernet begrænsningen indeni, så går den 10-15km hurtigere.
http://www.knallert-dele.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=15&Option1=48&Option2=13
http://www.west-import.dk/
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=119237
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 14-09-04 23:14

Hej Palle Hansen.

Meget undskyld at jeg ikke nævnte det i starten. Men min nuværende udstødning er totalt rustet. Så da jeg tog den af. faldt den helt fra hinannen. Derfor jeg spørger om alt dette og derfor jeg skal have en ny en.

Mvh

Ariari.

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 14-09-04 23:18

Hej Palle Hansen.

Du siger fjerne begrænsningen indeni. Men en wallero udstødning skal jo så åbnes op og svejses bagefter, ikke ?
I en af de link du gav mig står der udstødning med omløber. Hvad betyder det ?

Mvh.

Ariari.

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 170 point
Dato : 14-09-04 23:37

Dans værksted http://www.dansverksted.dk/ har en men det er til 688 kr. u.Moms
Vare nr. WALLEROUDSTUFLAN
De skriver at det er en god pris.

Jeg har søgt lidt her og der ind/udland, Priserne er ca. de samme omkring Europa. At finde en billigere er nok svær. Da der ikke rigtig findes udstødningsrør med omløber. Udover de to jeg har fundet.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-09-04 00:50

I en af de link du gav mig står der udstødning med omløber. Hvad betyder det: Det er en type som påskrues cylinderen, hvor udstødningsporten stikker lidt ud og som har et udvendig stort gevind. Så skal selve forrøret på udstødningen jo have en krave med en 6-kantet stor møtrik, der har indvendig gevind. Din type kaldes gl. model.:
http://www.aprilia-scooters.dk/group.asp?group=374

http://www.scootershop.dk/group.asp?group=297
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-09-04 01:02

Hovsa Westimport har faktisk også en men prisen er stadigvæk den samme 638,40 u.moms
http://www.west-import.dk/
Vare nr. 2026

Nu gider jeg ikke mere.

Godnat

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 15-09-04 01:04

Tusind tak for alle besvarelser.

Mvh.

Ariari.

Godkendelse af svar
Fra : ariari

Dato : 15-09-04 01:08

Tak for svaret rpje.