/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
display i e700
Fra : jjn31
Vist : 313 gange
200 point
Dato : 14-09-04 09:13

Hejsa

Har været uheldig at baldre mit inderste display i min samsung e700.
Er der nogen der ved hvordan man brækker sådan en fra hinanden så den kan samles igen.
Jeg har nemlig bestilt nyt disp. hos modify.dk og han skrev at det var nemt at skifte.
Jeg har fundet de to skruer under gummidutterne, men er det de eneste?

Mvh jesper

Accepteret svar
Fra : pjossidos

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-04 23:44

der er kun de 2 skruer du selv har fundet. du bliver nødt til at lirke lidt med den, og det kan virke noget voldsomt, men det kan lade sig gøre at skille den ad.
Overdelen et låst fast i underdelen, ved en klik lås, derfor skal du forsigtigt, prøve at lirke den op.

der er dog en chance for at du ødelægger den.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 14-09-04 23:44

der er kun de 2 skruer du selv har fundet. du bliver nødt til at lirke lidt med den, og det kan virke noget voldsomt, men det kan lade sig gøre at skille den ad.
Overdelen et låst fast i underdelen, ved en klik lås, derfor skal du forsigtigt, prøve at lirke den op.

der er dog en chance for at du ødelægger den.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 14-09-04 23:50

er der nogen mulighed for, at du evt vil sælge det gamle "flexkabel" som forbinder skærmene/kameraet med resten af tlf?.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 13:10

det varer sgu ikke længe før du ka få hele telefonen....hvordan får man den forpu..... skærm af? skal der loddes og alt muligt andet? HJÆLP..

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:10

nej du skal ikke lodde, har du skilt "top delen" ad, eller er det den su ikke kan skille?

du skal forsigtigt prøve med en smal skruetrækker eller kniv, i den revne der er.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 15:19

jeg har fået skilt den HELT ad, men hvad med de to flexkabler(der et bredt og et smalt) de er da loddet/varmet på

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:23

nej, de sidder fast på et lille stik, som du nemt kan pille af, i hvert fald det brede.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 15:29

der er jeg ikke enig, her er der ingen stik i det brede heller ikke i det smalle. Det er jo kun inderste disp. jeg har ikke hele klumpen.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:30

hvis det er det samme flexkabel vi taler om, jeg mener kun der er et som går fra den ene del af telefonen til den anden, og det sidder kun fast således at du kan løsne det stik det sidder fast med. (det er denne lidning jeg kan bruge.) men jeg er ikke sikker på om der så er et kabel som går videre til selve skærmen.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 15:34

der er og så kun et kabel fra den ene del af tlf. til den anden, men displaydelen(det inderste og det yderste) er i to stykker som er samlet med et bredt flexkabel og et smalt.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:36

ok. og det er så et af de to som følger med den nye skærm. er der ingen monteringsvejledning

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 15:40

der hverken det ene eller det andet...det er noget surt når han skriver det er nemt at skifte..

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:44

ja det kan jeg sgu godt følge dig i, jeg ved ikke lige hvordan du så skal greje den. er det så meningen at du skal til at skille det eksisterende kabel, for så at samle det igen med de nye? eller hvad er meningen? eller er der noget jeg ikke lige har forstået.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 15:47

der er to print med hver sit display. de er sat sammen ved hjælp af de to flexkabler og noget lim

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 15:56

hmmm det ved jeg ikke lige hvordan du klarer. men de skriver jo at du bare skal bruge en skruetrækker, det kan være at du lige skulle ringe til dem og høre hvad de har tænkt sig. de må jo give dig pengene tilbage såfremt du ikke kan montere det.

jeg troede at det var det stik som gik fra den ene del af tlf til den anden, og det er lige til at snappe op, i begge dele af tlf.

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 16:02

jeg har ringet til ham, men han sagde det ikke er ham der skifter dem, det er en han kender, så han er ked af at han skrev det var nemt. Og jeg kunne godt få pengene retur, minus tabt porto begge veje og en masse bøvl for ingenting.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 16:06

men så står du stadig med en tlf som ikke funker

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 16:14

har du undersøgt hvad det koster at få den lavet ved en forhandler, eller vil du sælge det der nu er tilbage, jeg kan som sagt godt bruge det kabel

Kommentar
Fra : jjn31

Dato : 15-09-04 16:24

jeg er igang med at ringe rundt til div. værksteder, men der er ingen der kan lave det. De skal alle sende den et eller andet sted hen. Det er dog utroligt at der ikke er nogen der har værktøj til at skifte sådan noget med. Jeg prøver lige lidt endnu også må vi se hvad der sker..jeg skal nok huske dig hvis den skal skrottes.

Kommentar
Fra : pjossidos

Dato : 15-09-04 16:54

ok. held og lykke med din søgen, håber du finder en der kan lave det.

Kommentar
Fra : Chronicle82

Dato : 24-09-04 11:03

For at du kan få sat det nye display på skal du eller en som du kender kunne SMD lodde!
Der er noget virkeligt lort at lave igen. Jeg leder selv efter en SMD lodestation.

Hvis du vil så skal jeg nok finde en der kan lave den for dig

Mvh

Chronicle

Godkendelse af svar
Fra : jjn31

Dato : 25-02-06 13:01

øhh, mon ikke det er på tide at få afsluttet dette..Tak for svaret pjossidos.