/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sporing
Fra : skroeder
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 13-09-04 12:07

Hej jeg har en Peugeot 106 1.4 1994 som jeg lige har fået skiftet bærearme på. Nu vil jeg spørge om det er nødvendigt at få den sporet da jeg synes den trækker lidt skævt, både ved kørsel og opbremsning. Sidst den gjorde sådan hjalp at få den sporet. Kan det være det der er problemet efter skift af bærearme ( dækkene er nye).

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-04 12:12

Har selv en 106'er. Har lige fået bytte bærearme og stbilisatorer. Kunne se mekanikeren havde sporet den, så det bør du nok få gjort.

PS Min suser afsted som en ny. Checkede lige toppen på motorvejen lørdag morgen, og der kunne uret løbes rundt, når det gik nedad. Så røg den til gengæld ind i omdrejningsbegrænseren i motorstyringen. Skægt skægt (og godt strømerne spiste morgenmad på det tidspunkt).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-04 12:12

Min er en 1,5 Rally Magnum

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-04 12:15

Iøvrigt koster sporing heller ikke det store. Det er fornuftigt at ofre en sådan, når du har haft styretøjet adskilt. I særdeleshed når du har skiftet stumper.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-09-04 12:35

Som 3773 er inde på, så er det en "god investering" at få sporet bilen...både mht. til komfort, sikkerhed og ikke mindst økonomien på sigt.

Mvh
Palle jensen

Accepteret svar
Fra : jngn135

Modtaget 200 point
Dato : 13-09-04 14:05

man skal altid have sporet bilen efter at have rodet med bærearms bøsninger .bærearmebærekugler eller styrekugler da det altid vil påvirke sporing som igen påvirker at bilen trækker til siden og den rasper dæk af kan meget hurtig blive dyrt i dæk !!!

Godkendelse af svar
Fra : skroeder

Dato : 13-09-04 15:02

Tak for svaret jngn135.