/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilket kort?
Fra : tbayj
Vist : 334 gange
50 point
Dato : 13-09-04 10:09

Jeg har en Amd Athlon XP 2700+ , windows XP pro 512 ddr sdram, men mangler et nyt grafik kort da jeg gerne vil lave video redigering på computeren. Billedet hakker når jeg laver redigering i Moviemaker 2. Det kan heller ikke vises med stort.
Der er nu et nVIDIA Geforce4 TI 4600, men det virker ikke.

Kommentar
Fra : CyberfishY

Dato : 13-09-04 10:41

et radeon 9800 pro 128 mb incl tv out ..gav 1700 kr for det og det holder i retten syntes jeg.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 13-09-04 11:10

Jeg har dette kort og der har ikke været noget endnu det ikke har kunnet klare,det ligger i den rigtige ende af middel klasse kortene og jeg kan slet ikke undværre at kunne se tv på min pc, tv out og tv in,plus en rimelig software pakke>
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=45&land=45&varenr=55164

http://www.asus.com/products/vga/a9600xt-td/overview.htm
kører på XP-pro
Manse9933

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 13-09-04 11:38

Tak for jeres svar men lige et spørgsmål udover. Når den hakker er det så pga grafik kortet eller er det andre andre ting?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-04 11:44

Du kan prøve at installere/gen installere din chipset drivere,det kan være en del af problemet
eller selve problemet,det har jeg set før,at en eller en del af dem er blevet korupte pci bus/agp/ide.
Manse993

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-04 11:45

dine chipset drivere

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 13-09-04 11:48

Jeg har lige downloaded nogle nye driver til nVIDIA som hedder 61.77_win2kxp_international inde fra nVIDIA´s site. Er det det du mener?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-04 11:56

Nej,jeg mener dine bundkort drivere,enten fra din bundkorts producent eller fra chipset producenten,eller fra din bundkort cd,men det ville selvfølig være bedst at hente de sidste nye chipset drivere fra producentens hjemme side,har du et link eller et navn på dit bundkort?.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-04 12:14

Du kan med fordel hente dette program(gratis)hvis du ikke har det i forvejen,gå ind under PC opsummering,og kør din mus over teksten ud for din hardware,så vil der komme links frem til
producentens hjemmeside og hentning af drivere>
AIDA32 - Personal System Information 3.93

http://www.majorgeeks.com/download181.html
skal have adgang ud igennem firewall,spørg hvis du får brug for hjælp.
Manse9933
Find Chipset

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-04 12:20

Denne version er lidt bedre>
Aida32 - Enterprise System Information 3.93

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=183
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-09-04 13:12

Tvivler kraftigt på det er dit grafikkort! Tror problemet skyldes fragmentering, langsom harddisk, manglende bundkortdrivere (som manse er inde på), dårligt indstillede programmer (antivirus kan være synderen), dårlig ide konfigaration, for mange resoourcer brugt af andre programmer, og så er selvfølig moviemaker indstillinger eller manglende opdatering!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 13-09-04 16:11

I skal have tak for jeres svar. Jeg prøver lige ad og vender tilbage imorgen.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 06-11-04 19:38

Tak for svaret Manse9933. Undskyld at det tog lidt tid!