/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Billige stave til stavgang
Fra : lillegubbi
Vist : 1439 gange
50 point
Dato : 13-09-04 09:22

Hejsa Jeg kunne godt tænke mig prøve at komme igang med stavgang. Men jeg syntes det er for dyrt at købe nogle til 300-500 kr. hvis det ikk er noget for mig. Er der nogen der ved hvor man kan købe nogle billige (under 200kr.), så jeg kan prøve om det er noget for mig. Jeg vil invistere i nogle dyrere og bedre hvis det er noget jeg kommer godt i gang med.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 13-09-04 09:35

I Rema 1000 har de dem til 79.95
mvh dova

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 13-09-04 09:56

De har også stavgange i Føtex til omkring 100.-
Har set dem i Rema, dem kan du rolig købe, det er en ok kvalitet
Go gåtur.

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 13-09-04 15:07

Du kan også vælge kvalitet, de er noget dyrere.

http://www.go-motionshop.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=918

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 13-09-04 15:51

Har lige set i Hjem og Fix til 80.- i denne uge.
Ha ha det ser altså sjovt ud, når man går med sådan nogle; men man bruger 80 % af kroppens muskler, så der må jo være noget ved det.

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 14-09-04 08:31

Tak for svaret dova. Det var da en overkommelig pris. Jeg vil se om de har flere

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 09-04-05 14:10

Hvis man skal dyrke stavgang og bruge den rigtige teknik, skal staven være forsynet med en handskelignende strop til hånden. De billige stave, jeg har set, har alle en tynd strop i stedet. Jeg tror, at mange af dem, der køber de billige stave, hurtigt sætter dem væk igen, fordi det ikke var så godt, som de troede - netop fordi handsken manglede. Altså: det kræver en stok m. handske, virkelig at gå stavgang på den rigtige måde.

Jeg ser forøvrigt rigtigt mange, der bruger stavene forkert og derfor ikke forbrænder de ekstre kalorier, man netop kan med stavgang. Tag et introduktionskursus og få det fulde udbytte. Man kan finde disse kurser mange steder. Et par timer en lørdag eftermiddag er nok.

God fornøjelse!