/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Optage lyd gennem headset
Fra : beje
Vist : 665 gange
200 point
Dato : 13-09-04 01:13

Hej!

Jeg vil gerne ku' afspille mp2- og mpa-filer og optage dem som nye filer sammen med den tale jeg indtaler via et headset. Er der nogen der ved om det er muligt - og med hvilket software?

Jeg skal træne simultan-tolkning - og derfor lytte til nogle taler, som er i mp2 og mpa-format. Mens jeg lytter til talerne indtaler jeg dem på modsatte sprog - og bagefter skal jeg så kunne lytte til filen med begge "lydspor" - den oprindelige tale OG min egen tale (og gerne én i hvert øre, hvis det er muligt). Håber nogen derude ved hvordan man gør!

Beje

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-09-04 19:09

Måske hvis du ændrer filerne til wave, og så bruger windows indbyggede wave recorder?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 16-09-04 07:26

Hvis du har et soundblaster lydkort, så kan du gratis på creative.com dowmloaded et program som kan mixe disse 2.

Hvis du har en AC97 (er normalt det indbyggede lydkort på de fleste maskiner) så kan du på intel.com downloade et gratis program som hedder soundfusion, som også kan bruges til at mixe mp3 med egen optaget tale, og talen kan også optages af det program.

Lars

Kommentar
Fra : beje

Dato : 16-09-04 12:33

Hej Lars

Det lyder som om du er inde på noget af det rigtige. Mit lydkort hedder (så vidt jeg kan se!) "Creative SB Live! Value (WDM)" - det er rimelig gammelt. Jeg har ledt på creative.com, men jeg kan bare ikke finde noget program som kan downloades - kun manualer og

Kommentar
Fra : beje

Dato : 16-09-04 12:35

Ups... kom til at sende indlæg for tidligt!

Men anyways - kan kun finde manualer og drivere. Hvis du ved hvor programmet kan hentes eller hvad det hedder, vil du så ikke skrive det?

Beje

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 200 point
Dato : 16-09-04 17:19

Hej Beje

Du er inde på det rigtige. Gå ind på www.creative.com, og vælg her support.

Derefter kommer der en række nye menuer i deres skærmbillede, og en af dem er DRIVERE - klik på den, og vent et øjeblik

Herefter startes en automatisk installation hvor den automatisk finder dit lydkort og giver dig de specifikke drivere/programmer til netop det lydkort. Du kan bare svare NEJ til automatisk check, så kan du indtaste lydkortes navn, og så guides du til siden med drivere og programmer.

Du skal regne med at der er 3-4 programmer på ialt ca. 25 MB som skal downloades, da programmet - hvis det ikke er opdateret - henter 9,7 mB til WMA/MP3-4/MPA support. Derudover er det et mixerprogram med optage faciliteter etc.

Godt råd111: lav et bibliotek på harddisken som hedder drivere, og lav et underbibliotek som hedder creative, og læg dem der. Så kan du altid finde dem igen, og du kan brænde dem up på en CD-ROM sammne med drivere til motherboard/grafik/CD-ROM/DVD etc. så har du en komplet driver CD hvis systemet skal genstartes

Godkendelse af svar
Fra : beje

Dato : 16-09-04 18:01

Hej Lars

Tak for hjælpen - nu har jeg fundet programmet (jeg havde bare ikke helt fattet at det hørte under "drivere"), så nu vil jeg gi' mig til at lege med det med at optage

Beje