/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL uden opkaldsforbindelse?
Fra : Psylicium
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 13-09-04 00:08

Hejsa...

Jeg har et lille spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare mig på: Når jeg efter en installation af Windows XP Pro skal ha' oprettet forbindelse til internettet, skal jeg ind i Netværksforbindelser og oprette en opkaldsforbindelse ligesom på gamle analoge modemer. Jeg har TDC ADSL, og bruger et Speedstream 5100 ADSL modem.

Det der så undrer mig er, at når jeg sætter andre folks computere op til ADSL (med XP, TDC og samme modem, skillefilter osv.), så skal jeg ikke lave den opkaldsforbindelse, selvom der ikke er en router tilsluttet: Lige så snart kablet er sat i netkortet, er computeren på nettet. Jeg har været ude for det på de seneste to computere, jeg har sat op.

Hvorfor er det kun min computer, der vil ha' at jeg skal lave den opkaldsforbindelse?

Mvh Henrik

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-09-04 00:55

Det undrer også mig.
Har du en markering i "Ring aldrig til en forbindelse"
Under "Funktioner - Internetindstillinger - Forbindelser" ?

Kim

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 13-09-04 05:32

Nej, "Brug altid standardforbindelsen" er krydset af, og i listen ovenover står min opkaldsforbindelse.

Mvh Henrik

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 13-09-04 06:15

Hvis du har TDC og ADSL,skal der være tomme felter overalt,altså ingen fluer nogen steder

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 13-09-04 10:17

Prøv at sætte markering i "Ring aldrig til en forbindelse"
Netværkværkskort og adsl router må jo være sat rigtigt op eftersom du KAN komme på nettet.

Kim

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-09-04 11:57

Du har vel ikke PPoe opkobling.
Den type der bare kan kobles til kaldes DHCP opkobling.

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 13-09-04 14:20

BjarneD > Jo, jeg er nødt til at bruge PPPoE for at komme på nettet. Men som sagt behøvede jeg ikke at bruge det på de andre computere, selvom de havde nøjagtigt samme abonnement, modem og skillefilter. De opførte sig som om der også var tilsluttet en router, hvilket ikke var tilfældet :)

Jeg lagde mærke til, at på den ene computer jeg installerede XP på, kom den dér "Angiv din placering: telefonnummer osv." frem under installationen. Det gør der ikke på min. Kan det ha' noget med fast IP at gøre? Jeg har ikke fast IP i mit abonnement, og tvivler også på at de andre har det, da de ikke er de store computernørder og derved egentlig ikke har brug for det :)

Mvh Henrik

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-04 14:29

Når du bruger PPPoE er du jo nødt til, at skulle lave en opsætning a la gammeldags modem fordi dine opkald skal registreres.
Fast IP har ikke noget med opkaldsforbindelsen at gøre som sådan.
Se disse fra TDC: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_inst
PPPoE: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_inst_57076
DHCP: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_opk_57610

Godkendelse af svar
Fra : Psylicium

Dato : 11-03-06 11:40

Tak for svaret BjarneD.