/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Aktieinvestering
Fra : nauticat
Vist : 584 gange
100 point
Dato : 12-09-04 13:42

Er der nogen som kender bogen "Handelssignaler for rigdom". Hvis ja, virker det, eller er det kun for at tjene på bogen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-09-04 14:01

Hvis det er nøglen til rigdom, hvad tror du så ville ske?
Enten vil forfatteren ikke udgive den, eller så er bogen solgt
i millioner eks. og alle er millionærer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-09-04 15:01

Kender ikke bogen, men man kan som sådan heller ikke læse sig til rigdom.
Handel med aktier er en broget affaire, og man skal være meget inde i de forskellige virksomheders udvikling for at kunne tjene penge.

Jeg har selv i de sidste år, handlet en del på børsen, hjemmefra, og det lærer man faktisk mest ved selv at prøve, samt med lidt studie af selskaberne.

Hvis det er en del penge du ønsker at handle med, så pas morderlig på, sats ikke på en enkelt aktie men spred din risiko, og for alt i verden, lad være med at satse mere end du har råd til at tabe.

Hvis det er landtidsinvestering, så vil jeg slat ikke råde dig til at handle aktier i dag, hertil er makedet for turbulens, men sæt hellere dine penge i obligationer, hvor du er sikret et fast afkast.

Nej, du kan tjene penge, men rig bliver du ikke på den måde.

ellebye

Kommentar
Fra : nauticat

Dato : 12-09-04 15:46

Jeg tror heller ikke umiddelbart på fidusen, men prøv at læse denne side:

http://tradesoeasy.com/intro-dk.htm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-09-04 20:20

Så nemt som det beskrives under linket er det nu ikke.
Prøv at læse vedlagte links, så får du et indtryk af de ricisi der er forbundet med aktiehandel, og specielt det sidste link er godt.

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=481234:fid=100100390/

http://www.berlingske.dk/business/tema:fid=100100390/

http://www.aktieugebrevet.dk/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-09-04 20:26

Læs især om dette, det kan være et godt udgangspunkt til at kaste sig ud i det, men en ting man skal huske er kurtagen til banken. De største banker tager 0,5 % i kurtage, hvilket som udgangspunkt vil sige, at aktien skal stige 2 % før man kan tjene på den.

Hvis man anlægge mange handler, (hurtig køb og salg) skal man vælge www.stocknet.dk som er de billigste på markedet hvad angår kurtage.

Nedenstående tabel er værd at lægge sig på sinde:

http://www.aktieugebrevet.dk/filer/beta.xls

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-09-04 20:33

Jo, og lige en sidste ting. Udenlandske handler belægges med betydelig større kurtage, hvilket vil sige, at aktien skal stige betydeligt over 2 % før man tjener på den.
Herudover kommer kurstabet på vekslegebyret, hvor man i hvert fald som minimum skal regne med 1 % i kurstab, så på udenlandske aktier skal stigningen på aktien være betydelig over de 2 %.

Man komme ikke let til rigdom.

Kommentar
Fra : nauticat

Dato : 13-09-04 17:17

Tak for de belærende ord, men det er ikke omkostninger ved handler m.m. som jeg er ubekendt med. Det der slog mig var metoden om at tjene på aktier både ved stigende og faldende kurser?? Måske var der en formel som jeg ikke kender - endnu. Jeg har netop siddet og læst her på dette websted hvordan man kan tjene på tips, oddset m.m. uanset om det er A eller B som vinder. (Det synes meget sansynligt)

Det kunne være interessant hvis der var nogle som kendte bogen, eller stoffet som bogen omhandler?

Jeg ved at man ikke kommer let til rigdom, men vi arbejder jo også ihærdigt!!

Kommentar
Fra : Winnowill

Dato : 16-11-04 09:38

Det verkar inte som om någon har köpt boken. Kanske är folk alltför skeptiska. Det finns ju system med låga risker inom allt - tipset, black jack, roulette osv. så nog tror jag att det här systemet kan funka. Anledningen till att inte "alla är miljonärer", som någon skrev, är väl att man inte orkar läsa böcker och verkligen ta sig tid att lära sig det som står i detta stressade samhälle. Men visst ska man vara skeptisk...
Fortfarande ingen som har testat boken?

Kommentar
Fra : stutley

Dato : 06-12-04 09:05

Nu er jeg ikke så meget inde i aktiehandel, men jeg læser på Handelshøjskolen. Det kan faktisk lade sig gøre at tjene penge på både stigende og faldende aktiekurser. Rent praktisk foregår det via put- og call-optioner. Med den ene type køber du retten (men ikke forpligtelsen) til at købe en bestemt aktie til en bestemt kurs på et bestemt tidspunkt. Med den anden køber du retten (men ikke forpligtelsen) til at sælge en bestemt aktie til en bestemt kurs på et bestemt tidspunkt. Det er i hvert værd at læse mere om, hvis du også vil være i stand til at tjene penge på kursfald.

Kommentar
Fra : skuney

Dato : 13-12-04 18:02

MEN er der ingen der har købt bogen eller ved om det er noget der DUR eller ej..??? eller kender nogle som har prøvet bogen.. tak..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-12-04 21:01

Personligt tror jeg ikke man kan læse sig til, hvordan man handler med aktier.
Det burde i hvert fald ikke være nødvendigt at købe en bog om emnet.
Retter man sig efter de gyldne regler og går efter de sikre, går man ikke helt galt i byen. Omvendt hvis man tør satse, og i givet fald miste en del af formuen kan man også prøve det, det er helt op til, hvor meget man handler og med hvor store beløb.

Taler vi ikke mere end om 20-30.000 kr. ville jeg nok satse sikkert, og her kan man få gode råd af sin bankrådgiver.
Bogens pris skal jo også stå mål med satsningen, samt de beløb man handler med.

Kommentar
Fra : Winnowill

Dato : 14-12-04 00:09

Det konstigaste av allt med boken är att författaren påstår att man kan tjäna si och så mycket och ändå bara satsa några tusen. Jag har pratat med en professionell daytrader och han säger att man måste kunna satsa minst 200.000 kronor.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-04 09:34

Så må denne forfatter være noget af en troldmand, hvis man på forhånd kan forudsige hvilke aktier der vil stige, og hvilke der vil falde.

Jeg selv handler hver dag, hurtighandel, og jeg tjener ca. 10 % i gennemsnit.
Dette er nok mere realistisk.

Kommentar
Fra : cyberpuha

Dato : 19-12-04 20:15

Ellebye, Det lyder utroligt at tjene 10%. Kan du udybe det lidt?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-04 20:21

De 10 % er p.a. da jeg jo geninvenstere når jeg har solgt.
Den enkelte handel ligger på omkring 1 1/2 - 2 % indtjening.
Det skal dog siges at beløbet jeg har at rute med ligger på ca. 400.000 kr. så jeg kan foretage en større spredning af aktier.