/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Nabochikane
Fra : anjaa
Vist : 2783 gange
100 point
Dato : 12-09-04 12:52

Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Min kæreste og jeg bor i ejerlejlighed og er glad for at bo her hvis ikke det var for en af vores naboer..
Sagen er den at vi har en hund, vi har altid poser med til at samle efterladenskaber op for jeg syntes selv det er rigtig ulækkert at træde i en høm høm.

Vores nabo mener at de lorte han finder i nærheden af huset stammer fra vores hund. Han har aldrig talt med os om det men finder han en enten ligger han den på dørtrinnet, til stor gene for de andre beboer eller kaster den op på vores altan. Hvilket er helt uacceptabelt. VI har prøvet at tale med ham men uden held. De andre beboer ved godt at vi sørger for at samle op efter vores hund og er også meget trætte af ham. Hvad i alverden skal vi stille op? Melde ham for chikane? og er det noget politiet kan gøre noget ved?

Jeg håber meget på nogle gode forslag..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 12-09-04 13:10

Hej anjaa

Det er da træls med sådan en nabo. Hvad med at prøve at snakke med de andre naboer og evt få nogle af dem til at snakke med ham, når de nu ved at i altid samler op efter hunden.

Held og lykke.

snusi

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-09-04 13:10

Sæt dig ned og skriv et brev til ham hvor du forklare at det UMULIGT kan være din hund da I rydder op efter den, og at der er andre hunde i området. Og hvis der er flere problemer med ham, må han jo bevise det stammer fra jeres hund. Og hvis ikke han kan det, skal han holde sin store kæft lukket. Og så lægger du pænt den næste hundelort han lægger på jeres måtte tilbage på hans.

Er der ikke en vicevært eller bestyrelse for det kompleks I bor i.?? Så kontakt dem, så må de tage en snak med ham. Ellers ring og få en snak med jeres nærbetjent, hvis I har en sådanne tilknyttet området, så må Politiet tage en snak med ham, om at opføre sig ordentligt.

Men en person med den barnlige opførelse kan man sjældent kommunikere med. Desværre. Han har sat sig i hovedet det er jeres hund, ergo er det jeres hund. Punktum. Mener han...!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-09-04 14:21

Hmm... Jeg tror bare jeg ville tage de ting han efterlader ved døren eller på altanen og putte i hans postkasse hver gang. Det må han da blive træt af med tiden.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 12-09-04 16:09

Jeg ville hellere ignorere de overvejelser du selv har, om at det kan være fordi du har hund.

Forestil dig, at du ikke havde hund, hvad ville du så gøre.

1. bede ham om at lade vær.
-hvis det ikke virker
2. Klage over hans adfærd til foreningens bestyrelse, det er deres ansvar at der er ro og ORDEN i ejendommen.

Det er udfra den vinkel, at det er juridisk korrekt at handle.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 27-09-04 12:24

Hvad med at gå til boligforeningen eller kontakt politiet, det havde jeg gjort.

Kommentar
Fra : anjaa

Dato : 11-10-04 23:23

pust. jeg har skrevet til ham, talt med ham, været venlig været gal.. alt. politiet har talt med ham - men intet hjælper.... han er i bestyrelsen (formand, hans kone er kasser) Senest har jeg indkaldt til møde - og så håber jeg vi kan gøre noget.

Kommentar
Fra : underdoze

Dato : 14-10-04 12:22

Jeg ville ligge en "fristende lort" som han ikke vil kunne modstå at reagere på......og dernæst sørge for at VIDEOFILME manden og hvad han nu end foretager sig af unoder; et sådan bevis kan han nu engang ikke løbe fra!
Det vil nok kræve at du ligger på lur en stund (evt. i en mørk bil!!), men jeg er sikker på at din flid vil belønne dig i form af din nabo på film....det skulle da være ulejligheden værd!!!

Kommentar
Fra : Snipey

Dato : 30-12-04 11:20

Hej anjaa

ja træls men jeg ville først prøve at snarke med de andre naboér og få dem til at skrive under på en klage over ham, og så skrive til egendomsselvskabet om problemmet og give dem den underskrevet klage med alle de underskrefter du har fået, det er nok den bedste løsning mener jeg, det med at tage Høm Hømérne han kaster/ligger og give tilbage, bliver aldrig godt det bliver bare være og da han er i bestyrelsen har han jo lidt nemmere ved at får gjort så i kan ryge ud for chikane så lad vær med det, men god ide hvis i kunne fange ham i at gøre tingene med video eller Digitalkamera, så kan egendomselskabet også se det og der ved er der jo mulighed at han bliver fjernet i bestyrelsen. og der bliver gjort noget ved det......

Det er mit bedste råd til jer...

Håber i snart får det bedre... c;)

Mvh.

Snipey