/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
gøre billeder mindre...
Fra : SACA2
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 12-09-04 11:58

Nogen der kender et let program hvor jeg kan gøre billeder mindre???Det skal være let at downloade og let at betjene..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 12:23

Du kan bruge dette www.irfanview.com
eller http://www.xnview.com/
Det kan jo også være, at du selv finder noget på Jubii

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-09-04 12:28
Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-04 14:26

BjarneD har ret!
Irfanview er et særdeles godt program der vinder ved nærmere bekendtskab.
Det har en lang række nyttige funktioner som:
* Farve lys Kontrast justering
* Billedbeskæring
* Ændring af størrelse
* Konvertering mellem en lang række formater
* Kan styre din scanner
* Direkte udskrivning til printer
* Billedshow
* Lave tumbernails
m.m.
Kan også vise Flash og andre filmformater
Kan spille en række musik formater
Når du vel og mærke har installeret plug-in pakken
Min version har dansk menu og kan sikkert også fås til den nyeste version.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 12-09-04 19:43

ja men jeg skal ikke bruge al det der stads...jeg skal KUN gøre nogle billeder mindre, så jeg kan bruge dem på min hjemmside...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-09-04 21:23

Ja, prøv at søge et svar på Jubii!!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-04 21:27

Ja men så må du da meget undskylde!
Her giver vi et godt tip om et program som du sikkert vil blive glad for (når du bliver kreativ).
Men mange af de funktioner som jeg har nævnt, er nogle du garanteret får brug for, hvis du vil lægge billeder ud på din hjemmeside, og som andre også kan lide at se i god kvalitet.
Men måske tager jeg fejl? - Måske er der ingen der skal se din hjemmeside (Hvad faaaan skal man så med en hjemmeside)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-09-04 11:28

SACA2 har pure afvist, at godkende lige så gode svar om en nem webeditor, men det kan være at han/hun tror at man kan beholde sine point og få svar alligevel.
Det er lidt ærgerligt, at bruge tid på nogen der ikke vil modtage kvalificeret hjælp.

Deter synd for dig SACA2 for det er ikke sikkert, at du vil blive med, at få gode svar med de her afvisninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-09-04 15:42

SACA vil ha en "gør billedet mindre knap" og ikke andet.
Hjernekapaciteten klarer ikke mere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-04 17:54

Nu skal I være søde ved SACA2, han/hun/den kan sikkert ikke gøre for det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-09-04 18:25

Det er en hun, der tilsyneladende er i overgangsalderen (se andet spg. om hedeture).
OK SACA2 Du er tilgivet

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-09-04 22:35

Her: http://www.acumensystems.com/mir/download.html
Det er et udemærket program til formålet.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 14-09-04 05:23

Mere simpelt kan det ikke være programmet er kun til at ændre størrelser på billeder>
Photo Resizer

http://www.snapfiles.com/freeware/gmm/fwgcomp.html
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-09-04 05:25
Godkendelse af svar
Fra : SACA2

Dato : 14-09-04 19:33

Tak for svaret Manse9933.
         Tusind tak for dit svar, som lige var det jeg søgte. Og ikke så meget "ævl" fra dig....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-09-04 19:49

SACA2 efter din noget tvære modtagelse af diverse forslag vedrørende billedprogram og webeditor, har jeg kigget lidt i dine andre spørgsmål og du har helt sikkert en attitude, der gør det meget lidt morsomt, at hjælpe dig.
Selv din tak for svaret til Manse9933 indeholder en stikpille til os andre.
Det er hermed taget til efterretning!

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 14-09-04 21:22

Til BjarneD

Det var dig selv det startede disse "stikpiller" allerede i dit første svar her på dette ????? At du gider bruge tid på at eftersøge hvilke spørgsmål jeg tidligere har stillet...Synd du ikke har andet at lave!!!!