/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP! Min skærm er deaktiveret!
Fra : Mike87
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 12-09-04 11:00

Hej!

Jeg prøvede mig lidt frem og ville have min skærm til at blive vist på tv´et via TV-OUT.. MEn det fik jeg aldrig til at virke, og mens jeg prøvede alt dette fik jeg så deaktiveret min computerskærm, dvs. når jeg tænder min computer er der bare sort skærm!! Jeg er så så heldig at jeg har prøvet mig frem med musen, og er logget ind på min computer nu! Har windows XP!

Så er det jeg håber på, der er et eller andet klog hovede som kan hjælpe mig ud af mit problem, fordi det hjælper ikke engang at sætte en anden skærm til, da jeg jo har deaktiveret visningen! Det må da kunne virke igen??

På forhånd mange tak for hjælpen, håber på hurtigt svar!

Mike Petersen!

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 12-09-04 11:08

klik på kontrolpanel. klik på udseende og temaer. klik på skift skærmopløsning dialogboksen Egenskaber for skærm vises med fanen Indstillinger aktiveret eller deaktiveret i dit tilfælde.
mvh
Jørn

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:12

Til Jørn:

Jeg kan jo ikke se hvad jeg selv foretager mig, hvis jeg kunne det vidste jeg godt selv hvordan man gør! Det er derfor det er lidt svært at få det til at virke igen! JEg skal jo gøre det via tastatur, men kan slet ikke huske hvad jeg skal trykke på!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-04 11:17

nu ved jeg ikke om du kan få dette til at virke,men prøv>luk pc'en>start pc'en hold F8 tasten nede mens du booter op Når du så kan høre/se at der ikke er nogen aktivitet på
HDD'en så prøv forsiktigt at taste med pil op fire gange og så enter,sidste kendete tildstand
hvor systemet virkede,hvem ved.
Manse9933
husk vis du har F Lock på dit tastatur at slå den til,med det samme når du booter op.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:22

det duer desværre ikke, da jeg har den haft genstartet 1 gang siden, desværre.. men kan godt trykke F8, fordi jeg kan jo godt se hvad comouteren laver lige indtil den loader windows..!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-09-04 11:30

Kan du ikke starte i fejlsikret tilstand.?????????

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 12-09-04 11:31

prøv at indsætte Windows XP cd eller den første startdiskette i og genstarte computeren.
når installationsprogrammet starter kan du vælge indstillingen reparere eller genoprette systemet
mvh
Jørn

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:31

skulle det virke..??

Prøver lige..!

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:44

det virker ikke.. den kommer ikke videre så!

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 12-09-04 11:59

prøv at tage stikket ud af computeren og vent med at tænde den nogle minutter og så lad programmet kontroller disk sandsynligvis blive startet automatisk, næste gang du starter computeren. Lad programmet køre færdigt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 12:06

du kan godt se på skærmen i opstartsfasen cpuXXX ramXXX primarXXX slaveXX og så går der herefter 5- 20 sek. så slå skarmen fra??

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 12:11

Til rotw: Lige præcis.. det er lige det der sker!!

Accepteret svar
Fra : jgreve

Modtaget 210 point
Dato : 12-09-04 12:12

1. prøv at indsætte Windows XP cd eller den første startdiskette i og genstarte computeren.
2. når installationsprogrammet starter kan du vælge indstillingen reparere eller genoprette systemet
3. tryk på H for hurtig reparation
4. indsæt disketten med systemgenoprettelsesdataerne, når du bliver bedt om det. Ødelagte eller manglende filer erstatter med filer fra Windows XP-cd`en eller fra mappen %SystemRoot%/Repair på systempartionen. Da disse filer stemer fra den oprindelige installation, vil det være nødvendigt at geninstallere eventuelle opdateringer
5. Hvis reparationen lykkes, kan du genstasrte systemet uden problemmer

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 12:18

Nu har jeg bare taget konsekvensen!! BOOTet det hele!! ellers tak for hjælpen allesammen!

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 12:19

Tak for svaret jgreve.