/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
HJÆLP! Min skærm er deaktiveret!
Fra : Mike87
Vist : 542 gange
200 point
Dato : 12-09-04 10:52

Hej!

Jeg prøvede mig lidt frem og ville have min skærm til at blive vist på tv´et via TV-OUT.. MEn det fik jeg aldrig til at virke, og mens jeg prøvede alt dette fik jeg så deaktiveret min computerskærm, dvs. når jeg tænder min computer er der bare sort skærm!! Jeg er så så heldig at jeg har prøvet mig frem med musen, og er logget ind på min computer nu! Har windows XP!

Så er det jeg håber på, der er et eller andet klog hovede som kan hjælpe mig ud af mit problem, fordi det hjælper ikke engang at sætte en anden skærm til, da jeg jo har deaktiveret visningen! Det må da kunne virke igen??

På forhånd mange tak for hjælpen, håber på hurtigt svar!

Mike Petersen!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 10:56

prøv at kigge på tv'et

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 10:57

Jamen som jeg skrev, fik jeg ikke tvét til at virke! altså forbindelsen mellem computer og tv er der slet ikke!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 10:57

har haft lave det samme (brug evt phonestikket(gul) i tv)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 10:59

i steden for svhs

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 210 point
Dato : 12-09-04 11:01

du er kommet til at lave det samme spørgsmål 2 gange

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:07

ja præcis den metode! Men du ved altså ikke hvordan jeg får aktiveret min skøærm igen?? kan jeg ikke bruge min mus da jeg ikke ved hvad jeg selv laver når der er sort skærm!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 11:11

har du valgt den rigtige av indgang på tv'et??

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:15

jamen jeg kan ikke få det til at virke over tv´et... fordi den er slet ikke installeret! så den udvej er lukket!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 11:22

det der er at du har aktiveret udgangen tv på grafikkortet så signalet kommer ud via svhs og phone stikkene på grafikkortet tag et phone stik sæt i grafikkortet og over i indgang av tænd tv'et vælg der pågældene indgang via fjernbetjeningen har du så ikke skivebordet på tv'et nu??

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:24

jeg har jo ikke skiftet visningen af skærm på computeren! Den kunne ikke finde den anden skærm! og nej kan ikke finde skrivebordet på tv´et! :(

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 11:30

nej med du har sikkert kommet til at aktiver output tv

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:47

nej, aktiverede ingenting da jeg ikke kunne det! og havde så glemt alt om aat jeg havde deaktiveret skærmen, så da jeg tændte computren idag havde den jo selvfølgelig gemt de nye instillinger..!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 11:50

prøv at tjekke stikkene alt alt sidder rigtig i (sæt svhs i en av og phone i en anden av) har du mulighed for evt. at prøve på et andet tv

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 11:53

jamne det er ikke sat op på computeren.. har prøvet mange ting!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 12:03

tv'et behøver ikke at være sæt op for at vælge tv out har pt lige nu ikke stikkene sat i com til tv kan stadivæg godt vælge tv out og skærmen går i sort sætter phonestikket/svhs i og indstiller av indgangen på tv'et og så har jeg skrivebordet på tv'et

Godkendelse af svar
Fra : Mike87

Dato : 12-09-04 12:21

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-09-04 12:26

fik du løst problemet?`?