/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre sti???
Fra : tbayj
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 11-09-04 23:07

Kan det lade sig gøre at ændre stien fra "delte dokumenter" og "dokumenter", så de ligger på D partitionen istedet for på C?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-09-04 23:16

Hvis du har XP: Så skal du bare højreklikke på dokumentmappen og ændre placeringen.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-09-04 23:16

Ja, du skal kikke på følgende nøgler i regedit:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 11-09-04 23:41

OKay, men forstår ikke hvad jeg helt skal gøre?'
De øverste HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
kan jeg ikke se?

Skal jeg kopiere de nederste?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-09-04 23:59

Nej, du skal ikke kopiere.
Hvilken Windows har du?
Prøv at søge på Shell Folders i regedit.
Hvis du har XP er det sikkert lettere at bruge Carstens løsning.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 12-09-04 06:24

Carstens forslag virker også med Win98/Me.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 12-09-04 09:29

Jeg har XP. men kan ikke højreklikke på den og ændre placeringen. Jeg kan kun lave en genvej.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 12-09-04 09:35

Start>Dokumenter>højreklik>egenskaber>Placering>Flyt>Opret en ny mappe efter eget valg F.eks Mine Dokumenter>Ok,når du så klikker anvend,spørger den dig om du vil flytte indholdet af din gammle mappe,der svare du ja/ok.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 12-09-04 09:41

I skal have mange tak alle sammen, men Manse´s svar brugte jeg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-04 09:41

eller højreklik på dit skrivebord>egenskaber>skrivebord>tilpas skrivebord>sæt et flueben i Dokumenter>ok,og gør det samme som beskrevet i ovenstående,jeg har oplevet på en ven's maskine at man ikke kunne udføre denne opration i start>dokumenter,men man kunne godt fra skrivebordet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-04 10:18

Og vis du engang formaterer/installere dit styre system på ny, gør du bare det samme igen og henviser til den mappe du har oprettet på D:drevet,så har du dine dokumenter igen som de var før,fri for at lave en backup af sine dokumenter,længe leve dovenskaben

Manse9933

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 12-09-04 10:41

Fedt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-04 10:55

forresten,du kan lave nøjaktigt det samme med OE,så har man alle sine e-mail mapper og adresse kartotek intakt,vis man skal formaterer/installerer igen.
Manse9933

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 12-09-04 11:01

OKay, hvordan gør man lige det?

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 13-09-04 07:29

I OE: Funktioner/Indstillinger/fane: Vedligeholdelse/nede er der en knap: Lagringsmappe.../vælg Skift...