/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Excel & VB
Fra : jcd
Vist : 537 gange
150 point
Dato : 11-09-04 18:34

Hej!

Et lille problem

Jeg står i en aktuel celle eks. A12. Det kunne værer en hvilken som helst anden celle da dette varierer.
Jeg skal nu have "fyldt" værdien der står i celle A1 til A12, Værdien kommer altid fra celle A1.
Hvordan gør jeg dette uden at bruge copy, paste.
Jeg må nemmelig ikke forlade cellen A12.

På forhånd tak
JCD

Kommentar
Fra : martinjan

Dato : 11-09-04 19:01

skriv =A1 så er A12 altid lige med A1. Men hvorfor må du dog ikke forlade A12 :)

Accepteret svar
Fra : Kabbak

Modtaget 160 point
Dato : 11-09-04 19:08

i VBA

Public Sub HentVærdi()
ActiveCell.Value = Cells(1, 1)
End Sub

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 11-09-04 19:10

Hej

Jeg kan ikke skrive =a1, for værdien i A1 ændrer sig hele tiden, efter jeg har "fyldt" værdien der står i celle A1 over i A12 flytter jeg til en ny cellen eks B27, værdien i værdien i celle A1 har nu ændret sig og den nye værdi skal "Fyldes" i den nye celle B27.
OG JEG MÅ BARE IKKE FORLADE CELLEN A12 ELLER B27 ELLER HVILKEN CELLE JEG NU STÅR I. Jeg mangler og lave en copy paste uden at gå op i celle A1 og lave COPY og gå tilbage til celle B27 eller B12 eller hvad den nu kommer til at hedde, og endvidere vil jeg kun "fylde" værdien i celle B27 fra A1 og ikke cellen format.

MVH
JCD

Kommentar
Fra : Kabbak

Dato : 11-09-04 19:13

Stå i cellen og kør min makro

Godkendelse af svar
Fra : jcd

Dato : 11-09-04 19:16

Tak for svaret Kabbak.

Det var lige det jeg skulle bruge.

Endnu engang tak for svaret. Kommer tilbage med flere spørgsmål hvis der er mere der driller.

MVH
JCD

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 11-09-04 19:17

Jeg nåede ikke at se dit svar inden jeg fik sendt indlægget Kabbak.

Tak for hjælpen det virker som det skal