/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
at prioitere...
Fra : Zleepy
Vist : 524 gange
80 point
Dato : 11-09-04 14:11

hver gang jeg starter min comp. spammer Steam med at det ikke kan komme på nettet. det skyldes at zonealarm endnu ikke er startet op. så kan man få zonealarm til at starte op først, så jeg ikke behøver trykke "retry connection" hele tiden?

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 90 point
Dato : 11-09-04 15:06

Du kunne jo også lade være med at lade Steam starte op - det er vel ikke det eneste program/spil, du skal køre? For mig at se gælder det om at lade så få programmer som muligt starte automatisk op, idet de beslaglægger såvel cpu som ram.

Kommentar
Fra : Zleepy

Dato : 11-09-04 15:15

det er en mulighed, men jeg har jo en monster maskine (3,2 ghz og 1 gb ddr ram) så det er vist ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-09-04 16:00

Det kan ikke lade sig gøre at få steam til at "vente" med at starte... Steam starter hurtigere op end din firewall, fordi firewall'en har nogle flere oplysninger den skal hente.. du kan gøre som edbhans siger, eller måske prøve en anden firewall (jeg bruger Sygate Personal Firewall og den virker!) ellers kunne du jo også prøve at installere SP2 hvor der er en indbygget firewall .. held og lykke!

Kommentar
Fra : Zleepy

Dato : 11-09-04 16:24

hmm, venter lidt mere... sp2 er stadig fuldt af huller så den tar jeg sq ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-04 23:00

Tvivler på at windows priortere Steam høere end en firewall! Uanset hvilken firewall du bruger har den større priortet end et program der skal bruge internettet! Men med sådan en monster pc kan ventetiden på at komme til at spille CS vist da ikke have megen betydning?

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-09-04 00:07

tedd --> det har jo ikke noget med det at gøre.. hvis windows får smidt 20 programmer i hovedet den skal starte sammen med windows, så vil den jo bare åbne dem der er hurtigst at åbne først.. Jeg synes nu heller ikke det ville være noget problem, at slå "autorun" fra Steam - det tager ikke ret meget længere tid at komme ind i

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-04 00:27

Jep det er rigtigt Det er netop osse min point! Du kan ikke komme på internettet før en software firewall har kørt alle sine settings igennem, og det kan godt tage tid! Men samtidig er det jo osse en del af den sikkerhed den leverer!

Godkendelse af svar
Fra : Zleepy

Dato : 12-09-04 11:18

Tak for svaret edbhans. det var dog ikke det jeg håbede på, men siden i er så enige er der vist ikke andet at gøre. og du var jo først.