/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
mørke pletter på hvidolieret ask lamelpa~
Fra : madshermann
Vist : 2317 gange
20 point
Dato : 11-09-04 14:01

Jeg har fået mørke pletter på vores relative nye lamelparketgulv.
Pletterne stammer fra en potteplante hvor der er sivet noget "muddervand" ud på gulvet under potteplanten.
Hvordan fjerner man sådanne mørke pletter?
Gulvet er behandlet med hvidolie og er af træsorten ask

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-09-04 16:31

Hvis der har stået vand under potten i længere tid, tror jeg dit gulv er ødelagt. Prøv en let slibning og se om træet bliver lysere. Er du rigtig heldig er det måske ikke nået at trænge så dybt ned (endnu)

Hvad har dette spørgsmål egentlig med murerarbejde at gøre?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 11-09-04 20:47

prøv at vaske stedet i atamon eller algefjerner, da der kan være tale om skimmelangreb.lad det tøre godt ud inden du sliber. Hvidoliering kan hjælpe på genoprettelse af skaden.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 25-09-04 23:15

gulvet kan i de fleste tilfælde reddes , har selv gjort det flere gange ( jeg montere og reperere gulve til daglig ) men brug endelig ikke algefjerner som A.C.Rosmon siger , for så er det først ødelagt, atamon er godt hvis der er svamp , men det renser ikke
du kan få noget der er spesielt udviklet til at rense fugtskader i trægulve
rens med dette , slib med sandpapir og giv ny olie
begge dele står normalt sammen i byggemarkedet , eller spørg i deres malerafdeling