/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Trinchado
Fra : netper
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 11-09-04 13:49

Så er jeg her igen med en opskrift som jeg håber at en venlig sjæl har lyst til at oversætte for mig.

Mvh
Per

Portuguese Trinchado Recipe

Ingredients
(serves 4)

2 – 3 tablespoons Worchester or soy sauce

1 – 2 tablespoons Balsamic vinegar

3 tablespoons Margarine

3 tablespoons Olive oil

1kg Cubed beef

2 large Onions, chopped

3 or 4 small Hot red chili peppers, stemmed and chopped (retain the seeds)

6 - 8 cloves Garlic, minced

3 tablespoons Flour

1 cup Beef stock

1 cup Red wine or 1/2 cup brandy

2 Bay leaves

1 tablespoon Sugar ***

Salt and freshly ground black pepper to taste

Bread for dunking

Method
Marinade the beef in a mixture of Worchester sauce (or soy sauce) and soy sauce for between 30 – 60 minutes. This will ensure that even the tougher cuts of meat are tender once cooked. Rinse marinade off meat before browning.
In a large saucepan, heat 1 tablespoon margarine and 1 tablespoon oil. When the margarine is melted and sizzling, add about ¼ of the beef and brown well. Remove the beef cubes from saucepan, place in a bowl and set aside. Repeat with the remainder of beef, but in three batches. Add 1 tablespoon margarine and 1 tablespoon oil between the batches as needed. Each batch should brown for about 3 minutes – 4 minutes so the juices are sealed within the cubes. Remove the beef cubes and
Reduce heat and add the onions, chili and their seeds, and cook for about 5 minutes, or until soft. Add the garlic and cook for another minute or so. Sprinkle the flour over the onion/garlic mixture and stir for about 2 minutes or until thick.
Add the stock, red wine (or brandy) and bay leaves. Stir until the sauce thickens and simmer for about 10 minutes. Add the beef cubes together with any juices that may be in the bowl. Leave to simmer for about 20 minutes or until beef is tender and cooked. Season with salt and pepper. Serve in bowls with fresh bread rolls.

*** Depending on quality of wine, sauce may have a bitter taste. Add sugar if necessary.
This should not be necessary if brandy is used instead of red wine, but will depend o
personal tastes.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 210 point
Dato : 11-09-04 14:44

Ingredienser (4 personer) spskf = Spiseskefulde

2-3spiseskefulde Worchestersovs eller sojasovs
1-2 spskf. Balsamic vineddike
3 spskf.Margarine
3sp.f olivenolie
1kilo kød skåret i terninger
2store hakkede løg
1   3eller 4 små røde stærke chillipeber, afstilkede og hakkede (behold kernene)
2   6-8 fed hvidløg hakket fint
3   3 spsf. Mel
4   1 kop (en kop =250milliliter) kødfond
5   1 kop rødvin eller en halvkop brandy
6   2 laurbærblade
7   1 spskf. Sukker (***)
8   salt og friskkværnet peber efter smag
9   Brød (kuvertbrød) til at dyppe med

Metode:
Mariner kødet i en blanding af Worchestersouse (eller soyasovs) og soyasovs et sted mellem 30 og 60 minutter. Dette vil sikre at selv de større stykker kød er møre når det er færdigkogt. Rens marinaden af kødet før bruningen.
I en stor sovsepande opvarmes 1 spiseskefuld margarine og en spiseskefuld olie. Når margarinen er smeltet og syder og bobler tilsæt omkring en fjerdedel af kødet og brun det godt.. Fjern kødterningerne fra panden, placer dem i en skål og stil den til side. Gentag med resten af kødet, men af tre omgange. Tilsæt en spiseskefuld margarine og en spiseskefuld oliven olie mellem hver omgang . Hver omgang bør brune i cirka 3 til 4 minutter således at saften er indkapslet i terningerne. Fjern kødterningerne og reducer varmen og tilsæt løgene, chillierne og deres frø, og steg i cirka 5 minutter eller indtil de er bløde. Tilsæt hvidløg og steg i endnu et minut eller deromkring. Drys melet over løg/hvidløg-blandingen og rør cirka 2 minutter indtil det er tykt.
Tilsæt fonden, rødvin (eller brandy) og laurbærbladene. Rør indtil sovsen tykner og lad det simre i cirka 10 minutter. Tilsæt kødterningerne sammen med den kødsaft, der måtte være i skålen. Lad det simre i cirka 20 minutter eller indtil kødet er mørt og kogt.
Smag til med salt og pepper. Serveres i skåle med kuvertbrød

*** Afhængig af vinens kvalitet, kan sovsen have en bitter smag. Tilsæt sukker hvis nødvendigt. Dette skulle ikke være nødvendigt, hvis der bruges brandy i steden for vin, men vil afhænge af personlig smag.

10   Enelske mål (en cup) :http://www.augustenborgsopskriftsamling.dk/tip/tip002.htm

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 14-09-04 17:55

Tak for svaret mulberry.