/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
lille og nem trorg jeg
Fra : tronddk
Vist : 452 gange
40 point
Dato : 11-09-04 12:39

kan 2 undulader og 4 kaniriefugle leve sammen uden de slakter hinanden og mit andet spg er at jeg har 2 hunner (kaniriefulge) den ene har lige lagt på rede men nu er den cirka 1½ cm mindre ind den anden hun er det normal ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 11-09-04 13:04

Det er ikke godt at holde kanarier og undulater sammen. Kanariefugle bør kun holdes sammen med egne artsfæller.
Og du skriver, at den ene fugl har ligget på rede, og nu er mindre end den anden. En fugl bliver ikke bare sådan mindre af at ligge på rede. Men den kan ske at have tabt sig en smule. Ved så ikke om du har fået unger, men der skal du tænke på pladsforhold og at fuglene skal have noget specielt foder hvis de får unger.
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 11-09-04 13:31

den har ikke fåget unger men jeg syntes det er synd for det er den minste fulg nu alle de andre er næsten lige store men der er bare meget lille kan man ikke fede den op igen ved at gi dem noget andet foder ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 14:35

Jeg tror den nok skal spise sig stor nok i almindeligt foder, men det er dumt at lade dem ligge på rede når der ikke kommer unger. Så er det bedre at tage rederne fra dem, for de bruger meget energi på at ruge, og det kan være derfor den har tabt sig.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 11-09-04 18:04

Tak for svaret dova.