/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chocolate chip- hvor kan jeg købe???
Fra : lilleli
Vist : 10052 gange
150 point
Dato : 11-09-04 11:36

Er der mon nogen der ved om et sted hvor jeg kan få rigtige chocolate chips - her i dk - Jeg har checket et par internet sites men ak....
jeg har en masser gode opskrifter som skal bruge rigtige chocolate chips - og jeg har forsøgt med hakket chocolade mv. men det er ikke det samme...
så hvis nogen ved om et sted - så TAK

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 11-09-04 12:08

Måske kan du finde dem herinde
http://www.americana.dk/

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-09-04 21:32

Er det småkager?

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 18-09-04 09:04

til TQsen - så har jeg checket med americana tidligere men de har dem ikke...
hej jimmy - nej det er ikke småkager - men ingredienser til kager og bagværk - små chokolade dråber - der kan tilsættes ...
jeg har også fundet flere amerikanske sider men de vil ikke sende til danmark... men der må da være nogen der har dem...
lilleli

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-09-04 17:39

Det er kun prisen, der afgør om de vil sende til Danmark

Kommentar
Fra : Internette

Dato : 19-09-04 07:30

Hej Lilleli

Jeg har selv hjemført et par opskrifter fra USA og bager ofte chocolate chip cookies. Jeg har brugt det dér smeltechokolade i KNAPPER - vistnok fra Odense. Dem kan man få i Føtex, Brugsen og mange andre steder. Man kan evt give dem en med en kødhammer, mens de er i posen. Så er chip'ene ikke så store. Det fungerer for mig. Prøv det!

God appetit
Internette

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 19-09-04 11:42

Hej Jimmy17 - hvis det er rigtigt så giv mig linket til nogen der vil sende chocolate chips til danmark - jeg har indtil nu ikke kunnet finde nogen....
til Internette - tak for tippet - men jeg er ude efter the real macoy.. har også forsøgt mig med både smelteknapper og hakket chokolade - men det er ikke det rigtige - chocolate chips er jo bagefaste - de forbliver hele udenpå og er smeltede indeni......
lilleli

Accepteret svar
Fra : Mallie

Modtaget 150 point
Dato : 22-09-04 13:41

Måske du kunne tjekke på www.foodfromhome.dk som sælger varer fra england og USA her i danmark. Nu har jeg kun interesseret mig for den del af hans hjemmeside som vedrører england, men der står i hvert fald at han kan skaffe det hjem, hvis man har specielle ønsker.

Jeg mener også at der på siden www.abroad.dk er links til en hjemmeside som skaffer madvarer fra udlandet til danmark.

/Mallie

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 22-09-04 14:08

Tak for svaret Mallie.
Altså - det var lige det jeg ledte efter - begge sidtes er helt vildt gode - der er også en del af de andre produkter som jeg ind imellem bruger i både bagning og madlavning - mange TAK
lilleli

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 23-09-04 08:12

Det var så lidt, kun glad for at hjælpe.

Jeg har kun bestilt fra foodfromhome én gang. Det hele var okay og han er en fornøjelse at handle med, sikke en glad og sjov mand, men det meste af det havde ikke lang tid til sidste salgsdato. F.eks. mel 1 måned, sennep 3 uger og chips ca. 14 dage, så mit råd er, lad være med at bestille for meget af gangen.

God fornøjelse
Mallie

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 23-09-04 08:18

Hej Mallie
Tak for tippet - det må man jo lige tage højde for....
Lilleli