/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lærerfordeling i excel
Fra : peddersen
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 11-09-04 11:06

Hej,
jeg skal lave en beregning der siger at hvis lærer B har 100 timer og skal undervise gruppe E på 4 personer, så skal B trækkes 60 timer.
Det er jo let nok, men jeg har brug for at jeg kan flytte rundt på E mellem forskellige lærere for at få kabalen til at gå op. Og jeg har brug for at kunne se at E er E. Altså jeg vil kunne se teksten ikke tallet.

Er det klart?

Er der nogen der kan hjælpe?

Karsten

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 11-09-04 12:56

Du er alt for uklar i hvad du vil have.... Tror det er svært for os at finde ud af hvad det endelige slutresultat skal se ud.. og hvordan du har tænkt dig at arbejde med det i praksis...

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 200 point
Dato : 11-09-04 13:24

Jeg ville nok lave projektet i access, da du får svært ved at definere et bogstav med en tekst. Det kan du gøre i access.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : peddersen

Dato : 11-09-04 19:31

Tak for svaret ellebye.
Det var ca. der jeg selv var nået til. Desværre kender jeg stort set ikke noget til Access.

Karsten

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-09-04 20:58

Jeg skal gerne prøve at lave et skema.
For at gøre det realistisk må du så lige sige hvor mange klasser der er og hvor mange lærere der er.

Hvis jeg får noget brugbart ud af det, altså hvis, kunne jeg måske sende det til dig.

ellebye