/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra ME til XP
Fra : john.s
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 11-09-04 08:50

Efter at jeg har installeret xp på min computer, får jeg mulighed for at vælge enten ME eller xp ved opstart. Hvordan fjerner jeg muligheden for at vælge ME? Computeren skal jo bare automatisk starte op med xp.
Ved installeringen valgte jeg ny installering.

Accepteret svar
Fra : gummianden

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-04 09:00

Hvis du går ind i startmenuen og højreklikker på Denne Computer så åbnes der et nyt vindue, her skal du klikke på fanebladet avanceret, i den nye menu der nu kommer frem skal du klikke på start og genoprettelse.
Her er der et punkt der hedder standardoperativsystem, her skal du vælge Microsoft Windows XP...., bagefter kan du i punktet: "vis list over operativsystemer i:" sætte den til 0 sekunder, så vælger computeren automatisk xp med det samme...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 11-09-04 09:11

Du kan også gøre det på den lange men gode måde ( me fylder jo en del )

Du skal altså installere det hele igen!

Men du bare huske at slette alle partioner!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-09-04 13:36

Nu skriver du ikke om du har partitioneret, og hvis ikke, og du ikke får brug for ME, ville jeg starte helt forfra. Så får du også harddisken formateret i NTFS for dermed at "spare" en del plads.

Hvis du derimod har dosspil du stadig gerne vil spille, kører de bedst under ME, og så kunne man godt leve med at bestemme hvilket styresystem man vil starte op med.

ellebye

Godkendelse af svar
Fra : john.s

Dato : 11-09-04 15:54

Tak for svaret gummianden.