/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
job med løntilskud?
Fra : binky
Vist : 1552 gange
40 point
Dato : 10-09-04 20:42

Er der nogen, der har nogen viden om, at der skulle været lavet om på job med løntilskud, selvom man ikke står i A-kasse.
Det har man skullet før for at komme i betragtning.

mvh
binky

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-04 21:21

Jeg mener bestemt ikke det har noget med A-kassen at gøre. Men kære binky, gå dog ned på Arbejds Formidlingen (AF) og snak med dem! Hvis du er uden arbejde SKAL du da være tilmeldt som ledig på AF, uanset om du er medlem af en A-kasse eller ej. De har pligt til at hjælpe dig og ved alt om de gældende regler.
M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-09-04 23:12

Hvis du taler om flexjob, har det intet betydning, om du er medlem af en A-kasse.
Hvis du derimod skal have sygedagpenge, kræver det medlem af en A-kasse.

Jeg forestiller mig, at du er sent i arbejde gennem kommunen, efter at have været i arbejdsprøning, (mener du har stillet spørgsmål tidligere om emnet.)

ellebye

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-09-04 18:12

kære arne.jakobsen
Jeg er selvfølgelig tilmeldt AF, og det var derfra jeg fik at vide, at det nu skulle kunne lade sig gøre for os stakler, der ikke er tilknyttet en A-kasse at komme i betragtning til et job med løntilskud. Det var ikke lade sig gørligt for 3 mdr. siden,og jeg kender systemet så meget, at jeg ikke tør håbe på noget, før der er andre, der kan bekræfte det.

mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 14-09-04 18:16

Hej ellebye
Du har ret i, at jeg har været her før. Det var bare lige en ny melding fra AF, som jeg gerne ville have bekræftet, for da jeg kunne fortælle den AF ansatte, at sådan har det ikke været før, så kom meldingen, at loven var lavet om. Jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside, og jeg er så træt af det system, så derfor prøver jeg at hente nogen svar udefra.

mvh
binly

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-04 18:19

Jamen binky; hvis AF siger det, kan du da forhåbentligt stole på det. Du mener vel ikke at AF har sagt "det SKULLE kunne lade sig gøre"? De skal squ da vide det!
Som tilmeldt AF har du også en konsulent dernede der tager sig af din sag. Bed om et møde og få lavet en handlingsplan. Få en ordentlig snak med ham/hende om hvordan du bærer dig ad med at få løntilskud til et job. Gælder det f.eks. kun hvis du selv finder jobbet? For så skal du jo ha' en brochure med fra AF som du kan vise din kommende arbejdsgiver for at dokumentere at han kan få tilskud til din løn i en periode!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-09-04 18:32

Binky, jeg går ud fra, at det er kommunen der har sendt dig i flexarbejde, eller tager jeg fejl??
Hvis dette er tilfældet kan det som sådan være ligegyldigt at stå i en a-kasse, da staten+kommunen udreder den forskel i løn der er hvad du får, og hvad du er berettiget til.
Du er heller ikke bundet til et bestemt antal timer om dagen, men kun hvad du selv kan præstere.

ellebye

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-04 20:48

ellebye -> Du må altså meget undskylde, men der står intet i denne tråd om at binky ER i Flexjob? Hvis han er det, var det da meget interessant også for andre deltagere i denne tråd at få alle oplysningerne.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 40 point
Dato : 14-09-04 20:58

Det kan du have ret i, men denne tråd ligner en opfølgelse af en tidligere der er skrevet, hvor hun har været i jobtræning.
Hun burde nok have refereret til den tidligere, da nogen information herved ikke er til alles kendskab.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-04 21:07

ellebye -> Det går jo mest ud over hende selv hvis de svar hun får i denne tråd er mangelfulde p.g.a. at hun ikke har givet tilstrækkelige oplysninger til alle. Vi er sikkert begge enige om at Skide(bib) på pointene, blot vi kan hjælpe spørgeren, men det kan vi jo ikke hvis ikke denne gi'r os mulighed for det!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-09-04 21:10

Prøv at læse denne tråd:

http://www.kandu.dk/dk/spg/45691

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-09-04 18:21

Hej igen.
Jeg er ikke eller har været i flex-job. Jeg blev skilt for næsten 5 år siden på grund af psykisk terror, og jeg havde på det tidpunkt været hjemmegående i nogle år, og altså ikke medlem af en A-kasse. Så var der kun en vej, nemlig kontanthjælp, og jeg kom da også i aktivering, men jeg gik ned på grund af angstanfald, og jeg havde det meget dårligt psykisk dengang. Så mødte jeg heldigevis min nuværende mand, som har hjulpet mig mere end alle de piller, jeg skulle spise. Jeg har en gammel kontoruddannelse og har været i jobtræning i 7 mdr. Jeg startede med 20 timer om ugen, men bad selv om at komme op på fuldtid, for det mente jeg nok jeg kunne. Jeg kan stadig få de forfærdelige angstanfald, men det er vigtigt for mig at have noget til daglig, og det er garanteret ikke kun mig, det gælder, for at sidde alene hjemme, det betyder for mig, at det går galt. Det er derfor, jeg kom med mit spørgsmål, for hvis jeg også skulle komme i betragtning til job med løntilskud, så er det sket siden 16. juli.

mvh
binky

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 18-09-04 19:49

Tak for svaret ellebye.