/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
En skærm 2 PC'er
Fra : Firstoftwo
Vist : 669 gange
50 point
Dato : 10-09-04 18:58

Kan det lade sig gøre at skifte mellem 2 PC'er og kun bruge 1 skærm når begge PC'er er tændte
Mvh.
Firstoftwo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-09-04 19:02
Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 19:24

Jep! Det kan det godt!
Der er 2 måder!

1. Den manuelle ( du udføre selv arbejdet )

2. Den dyre, men automatiske, eller Tedd's forslag!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-04 19:29
Kommentar
Fra : kayaemma

Dato : 10-09-04 19:34

Hej,

Jeg har 2 computere forbundet til en mus, et tastetur og en skærm. Begge computere kan bruges samtidigt. Ved et hurtigt dobbelt tast på scroll lock tasten kan jeg skifte mellem begge computere.

Kig på følgende link:

http://iogear.com/main.php?loc=product&product_id=395

På følgende link er der nogle forhandlere her i Danmark.

http://www.download.dk/pristjek.asp?mUrl=/network/network-vis.asp!Kode=N000691

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 11-09-04 15:59

Hvis du har begge pc'er tilsluttet en hub/router, kan du bare bruge den indbyggede funtion i XP der hedder "Fjernskrivebord"
Hvis du opretter en adminbrugerkonto på den PC du ikke arbejder ved, får du simpelthen dens skærmbillede op på din skærm og kan arbejde med den som om det var den du sidder ved.

På den måde styre jeg min server som er sat til vores hjemmenetværk.
Og det kræver ikke nye invisteringer.

Mvh
Wofler.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 12-09-04 20:17

>Wofler, Det lyder interessant, jeg bruger XP pro på min hovedmaskine og Win98 på den maskine der skal styres, vil det ikke give en konflikt mellem de to maskiner Jeg spørger da jeg først skal have fat i en hub.

Mvh Firstoftwo

Accepteret svar
Fra : Wofler

Modtaget 50 point
Dato : 13-09-04 17:23

Det bedste ville være hvis du kan få den maskine der skal styres til at køre med XP.

Men I.flg. Micrsoft kan du bruge fjernskrivebord med Win95 og nyere, så det burde kunne lade sig gøre med win98...

Systemkrav for at køre XP:
For at kunne bruge Microsoft® Windows® XP Professional skal du have:
Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233 MHz (system med enkelt eller dobbelt processor);* Intel Pentium/Celeron, AMD K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor anbefales.
128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes – kan begrænse ydeevne og visse funktioner)
1,5 GB ledig plads på harddisken*.
Skærm og skærmkort i Super VGA-opløsning (800 x 600) eller højere
Cd-rom- eller dvd-drev
Tastatur samt Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab

Til fjernskrivebord:

En computer med Windows 95 eller nyere. Desuden skal de to maskiner være forbundet i et netværk

Ovenstående oplysninger er fundet her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/guide/sysreq_pro.asp

Mvh
Wofler.

Godkendelse af svar
Fra : Firstoftwo

Dato : 13-09-04 17:31

Tak for svaret Wofler. Så vil jeg konvertere til WP selv om der kun er 4GB på den PC' der skal styres