/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
olie skift på en puck maxi
Fra : buitenhuis
Vist : 714 gange
20 point
Dato : 10-09-04 18:14

Kan nogen fortælle mig hvordan man skifter olie på en puck maxi og hvad slags olie og hvor meget??
Henrik Buitenhuis

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 10-09-04 18:28

Kør helst motoren(Gearkasen varm), skru bolten under gearkasen ud, og lad olien stå og løbe af.
Spænd bolten IKKE for hård på igen, helst med ny pakning.
Hæld motorolie, helst fra WWW.thansen.dk (Specielt til puck) på i kærvskruehullet foroven, næsten helt op til gevindet.(Hold knallerten lidt på skrå, så det lige "løber ud")
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 18:37

olien hedder 15w-40

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 10-09-04 19:53

er en puch maxi ikke en der køre på 4% 2-taks og resten 95 ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 22:17

tronddk, joo oprindelig i benzinen, men med de sidste 30 års erfaring i forbedringer af 2-taktsolie: 2,5-3% i benzinen.
Men her i spørgsmålet, er der tale om motorolie i vådkoblingshuset.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 23:16

tronddk, har har en suzuki k50. og jeg stopper heller for meget en forlidt onlie omkring en5-6%

Godkendelse af svar
Fra : buitenhuis

Dato : 11-09-04 14:46

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-09-04 14:51

Selv tak.
Du behøver da ikke oprette nye spørgsmål, om næsten det samme, men feks. her i dette spørgsmål, spørge videre om hvor skruen sidder, hvor meget olie.
Forresten er det nu ikke 0,2 l, men som den orginale PUCH servicebog skriver: 0,22L som jeg skrev.
VH Palle Hansen