/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Brillestænger der falder af
Fra : johannah
Vist : 4322 gange
45 point
Dato : 10-09-04 17:48

Har nogen et godt råd til, hvordan man får de bittesmå skruer til at sidde fast, så brillestængerne ikke falder af? Jeg har mindst 20 par solbriller liggende med kun en brillestang. Den ene falder uvægerligt af på et tidspunkt, og når man skruer den lille skrue i, løsner den sig hurtigt igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-04 17:54

Når du har skruet skruen helt i, forsegler du med en ultralille klat Superlim. Den størkner hurtigt og forsegler skruen effektivt. Hvis skruen ikke er skruet helt fast risikerer du dog at superlimen løber ned langs gevinnet og det KAN resultere i en "låst" brillestang. Men det kan sagtens lade sig gøre.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 10-09-04 18:04

Hey arne

Det lyder jo genialt,o) Jeg vil straks investere i en tube superlim og gå i gang med at restaurere mine solbriller!
Hilsen Johanne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 55 point
Dato : 10-09-04 18:06

Tak for roserne. Husk nu at trykke på Accepter som Svar i øverste højre hjørne over min Kommentar, ellers bliver spørgsmålet ved med at være åben, jeg får ikke pointene og du HAR allerede brugt dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-04 18:16

> arne.jakobsen
Du får da superpoint hvis johannah accepterer dit svar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-04 18:24

Hej ans. Det ved jeg da godt, men jeg har en mistanke om at mange nye brugere simpelthen ikke ved hvordan man lukker et spørgsmål. Så hvis du også har en ide skal du da endelig komme frem med den. Det var ikke for at "komme først til pointene", dem er jeg nemlig også ret ligeglad med. Jeg har stort set det edb-grej jeg har brug for og ellers køber jeg det da. Men går jeg ind og ser de tråde jeg har kommenteret er der altså rigtigt mange der ikke er blevet lukkede endnu også selvom de er så rigeligt besvarede. Jeg tror ikke ret meget på "den onde vilje", men NOGET på "De ikke vide"!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-04 18:43

Johanne -> Nu er det jo ikke alle brillestænger der er fastgjort til brillen på samme måde. Så du skal lige tænke på om den brille du sidder med vil kunne funktionere EFTER påsættelse af limklatten!
Hvis limklatten kan blokere for bevægelige dele, er det jo ikke så smart. Brillen kan godt bruges alligevel men kan måske ikke foldes sammen. Med sådan en brille ville det nok være bedre at bruge en klat lak. Den kan også forsegle skruen MEN du kan bevæge det bevægelige led inden lakken størkner helt, og så vil det KUN være skruen der er forseglet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-04 23:30

Johannah

Hvis det er dyre briller, som du har købt i en brilleforretning, vil jeg råde dig til at få dem lavet der.

Hvis det er billige briller, du har købt i et supermarked eller lignende, så glæd dig over den tid de "fungerede".

At bruge lim til så små skruer, som der er på en brillestang, det vil ikke hjælpe, men vil se tåbeligt ud.

Hvis du har 20 par solbriller liggende, som er gået i stykker, så har det jo ikke bekymret dig at købe nogle nye. Køb dig endnu et par og pas godt på dem.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 10-09-04 23:40

Ans, jeg bryder mig egentlig ikke om din tone. Og så har jeg for øvrigt lukket spørgsmålet, så hvorfor dit svar er smuttet med, ved jeg ikke.
Hilsen Johanne og også god weekend til dig.

Godkendelse af svar
Fra : johannah

Dato : 10-09-04 23:41

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-09-04 23:54

Kære ans. Hvis du læste min kommentar ordentligt, ville du se at jeg sagde en "ultralille klat Superlim"! En sådan vil IKKE kunne sees. Den vil kun virke! Absolut IKKE se tåbeligt ud, fordi det simpelthen vil være usynligt. Det er jo netop det der er det smarte!

Og din bemærkning om at hun da bare kan købe nogle andre, er da HELT ude i skoven. Det er jo ikke det hun beder om? Havde hun røven fuld af penge, havde hun squ da ikke spurgt OS!

Søde dygtige ans -> Nu må du squ enten holde mund eller ta' dig voldsomt sammen. Det er 1'st gang jeg har oplevet DIG fyre SÅ meget pis af i én tråd.

P.S.: Love You Still

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-04 23:56

Ja, jeg kan da se at du har lukket spørgsmålet kl. 23.41, men jeg svarede kl. 23.30

At du ikke bryder dig om min tone, det må jeg så se om jeg kan leve med.
Men, jeg mener stadig, at et råd om at lime en skrue på en brillestang ikke vil kunne fungere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 00:01

arne.jakobsen
Du bestemmer over dine ord og jeg bestemmer over mine ord.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 00:33

Jeg har givet mit besyv med fra egen erfaring.
Hvis jeg havde købt et par dyre solbriller i en forretning, ville jeg rette henvendelse der, for at få dem repareret.
Hvis, det var et par billige solbriller, købt i et supermarked eller lignende, ville jeg bare glæde mig over den tid, de havde været brugbare.
Her er tale om 20 par solbriller. Det fremgår ikke i hvilken periode, de er købt. Hvis det er inden for en kortere årrække, vil jeg mene at spørgeren havde haft råd til at få de første par repareret fremfor at købe nogle nye.
Mit svar har på intet tidspunkt været negativt ment.

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 11-09-04 10:44

Hej Ans

Mener bare, at der var en nedladende tone i dit svar. Det er dårlig stil og helt uforståeligt, at man med et spørgsmål stillet i al fredsommelighed skal modtage et uvenligt svar - oven i købet i en sen aftentime!
Og så HAR det skam bekymret mig og min pengepung meget, at mine solbriller så ofte går i stykker. Jeg har bare ikke haft held med at reparere dem. Det var faktisk grunden til, at jeg skrev herind.
Jeg er ret ked af, at tonen er sådan her på Kandu. Jeg overvejer at trække mig herfra af samme grund.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-04 11:03

johannah

Det var ikke nedladende ment, men kan måske opfattes som sådan, da det ikke lige var det svar, du forventede.
En sag kan jo opfattes på forskellig vis.
Hvis jeg havde købt en billig solbrille, som så gik i stykker, vil jeg ikke ærgre mig. Havde det været en dyr solbrille, ville jeg rette henvendelse i forretningen, hvor de var købt.
Nu kender jeg ikke prisen på at få sat nye skruer i et par briller. Hvis du ikke har undersøgt det, kunne det jo også være en mulighed.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-09-04 19:18

Hej Johanne. Jeg synes det er trist at du overvejer at holde dig væk fra Kandu. Den meningsudveksling du har oplevet her er ikke hverken ondsindet eller unormal når meninger brydes. Overse/hør det og tag det DU kan bruge.
Men jeg (og ans) vil da meget gerne høre hvordan det er gået?

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 15-09-04 20:46

Hey Arne,

Det er gået fint med solbrillerne! Jeg har prøvet med et par med at komme lak på skruen, og den sidder godt fast! Og brillestangen kan bevæge sig. Så det var et fint råd, du gav mig

Næ, jeg blev bare paf over det, du nævner, og tænkte på, om det var almindeligt her på kan.du. Det var træls, når man oven i købet er ny bruger her og straks skal opleve sådan noget.

Kh. Johanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-09-04 21:07

Hej Johanne. Det var godt at høre at mit råd hjalp. Det er jo derfor jeg er her. Og så kan jeg godt sige dig at det faktisk ER ret normalt at de forskellige kommentatorer bruger muligheden for at debattere lidt. På den måde lærer vi også lidt. Ikke kun om sagen men også om hinanden. Som jeg sagde så læs uden om og brug det du kan. Husk på at dette er et gratis-site. Du betaler intet og vi der svarer tjener intet.

Men som jeg forstår dig, valgte du altså Lak-løsningen? HAvde du ikke mod på Lim-løsningen?