/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Bremseklodser hvordan ??
Fra : cesar
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 10-09-04 15:41

Hvad er den rigtige fremgangsmåde når man sætter nye bremseklodser på. Da de fylder noget mere en de slidte og man skal have presset kalibren tilbage, skal man så åbne for udluftningsventilen eller skal man altid give den nyt bremsevæske hver gang??. Jeg har hidtil bare presset dem fra hinanden med resultat af hængene bremser især ved bykørsel. På min Derbi Predator er det kun den ene kaliber der er bevægelig både for og bag er det normalt for Derbi eller er det mine kalibere der har sat sig fast begge steder. Jeg spørger fordi jeg kun har været vandt til tromlebremser

 
 
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 10-09-04 16:56

For det første skal man ved en renovation altid sætte nye pakninger i, de består som regel af o-ringe og en manchet.
Stemplerne skal helt ud, og må ikke være beskadiget på glidefladerne, som består af en forkromning.
Da bremsevædske optager vand som forringer bremsevirkning og ruster anlægget indefra, skal alt vædske udskiftes, typen af bremsevædske (Dot) er underordnet til dette brug, men pas på lakerede overflader, da det virker som malingsfjerner.
For at få et fastsiddende stempel ud, blokerere man den anden med små skruetvinger, og bruger trykluft ned i udluftningsstudsen, eller hvis det hele er taget af, ned gennem tilførselsslangen. (Den kan komme ud som en kanon, så pas på finger, og stempel)
Hvis kaliberen stadig er forbundet, bruges bare at bremse.
Ved en "ikke adskillelse", hvor o-ringe ikke udskiftes, løsnes det fastsiddende stempel med bremsetryk, og stempelet trykkes tilbage og frem nogle gange, men sørg for at påfyldningsdækselet er åbnet, for der kan være plads til den "tilbagetrykkede vædske.
Ved at køre med et fastsiddende stempel, kan du risikere at skiven bliver bøjet.
Ved mange bremseklodser, sidder der en bagplade, og den skal vendes rigtig, for at klodserne ikke skal rasle.
Klodserne, skal påføres et godtlag bremsefedt (Guldfedt) på bagsiden og en anelse på de flader der styrer klodsen, men belægningen må endelig ikke .......
Man kan få renoveret hele kaliberen på autobremse-service værksteder, og den kan tit gøre det medens du venter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cesar


Dato : 11-09-04 17:50

Hej Palle
Tak for dit svar, men jeg vil gerne vide om du er sikker på at begge kalibere skal kunne bevæge sig på min model ??. fordi at det er på samme side både for og bag at kalibren sidder fast, så derfor mente jeg at den ene side kun skulle ligge til skiven. Jeg mener ikke der er behov for den store renovation da den ikke har kørt mere end højest 10.000 km.
Hilsen Per

Godkendelse af svar
Fra : cesar


Dato : 14-09-04 15:06

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173637
Tips : 31664
Nyheder : 719565
Indlæg : 6383615
Brugere : 218258

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste