/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Diasshow
Fra : annvibeke
Vist : 537 gange
500 point
Dato : 10-09-04 12:48

Er det muligt at brænde diasshow på en sådan måde, at showet starter, så snart cd'en er lagt i drevet?

Jeg har lavet det i PowerPoint - skal måske lige bemærkes

Som mit spæde forsøg er nu, kan showet først starte, når jeg har været oppe i "Diasshow" og aktivere "Vis"

mvh/ann-vibeke (hende der vil ha' meget danske forklaringer)

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 510 point
Dato : 10-09-04 12:58

Du siger bare Filer->Gem som...
Vælg så PowerPoint-diasshow som filtype i stedet for Præsentation (lige under filnavnet)

Simon

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-09-04 12:58

hej annvibeke
først skal cd'en lige laves på en måde så den kan autostarte.
PowerPoint er jeg ikke bruger af men der er da mange andre programmer der kan.
Powerpoint kræver vel også at det er instaleret på den komputer, som skal afspille det.

jeg syntes at det gratis program fra http://extrafilm.dk er rigtigt godt til at lave diasshow med.

Mvh Jørgen (der aldrig ved hvad han roder sig ud i !)

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 10-09-04 13:01

http://www.kandu.dk/dk/news/392814/groupid/30602
tror nok de svare på hvad du skal gøre..
Se Erik Richard Sørensen besvarelse,, (NR.3)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-09-04 13:02

Det hedder ExtraFilm Organizer og kan findes her
http://extrafilm.dk/bonus/download.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 10-09-04 13:03
Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 10-09-04 14:23

Tak for svaret sion.

   Tak for forståelige løsningsforslag som er gennemprøvet i rækkefølge!

Simon -> Jeg kan fandt muligheden: at gemme som PowerPoint-diasshow (CD'en afspilles lige nu til min store glæde på den anden pc)

Jørgen -> Jeg hentede det program du forslog - men er ikke lige fristet i denne omgang...
Måske er jeg formørket - men kan man ikke se, hvad der er brændt på cd'en på f.eks en DVD?
Mit powerpoint-projekt har taget noget tid og derfor foretrækker jeg at det forblir i powerpoint...
Det er både foto - tegninger og animeret tekst der dumper ind og ned fra alle vindretninger, der skal præsenteres...
(og det tror jeg ikke dette program kan?!)

onetime -> Jeg prøvede at gennemskue dit link - men hold op, hvor er det en rodet omgang derinde...

taliskoko -> Måske er jeg ikke tålmodig nok, når jeg ikke lige syn's jeg fandt en "model" jeg kan bruge...

Pointene går ubeskåret til simon

I andre må nøjes med et (stort) tak for forsøget!

mvh/ann-vibeke