/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Glucosamin og Axels problemer
Fra : Axelise
Vist : 3945 gange
200 point
Dato : 10-09-04 11:15

En gang i midten af august stillede jeg et spørgsmål om midlet Hokamix-Gelenk+ var godt til en hund, der har problemer med bevægelsessystemet, og hvorvidt det var effektivt nok i forhold til prisen. Jeg fik mange gode råd, som gik ud på, at Glucosamin med msm er yderst effektivt til blandt andet hunde med mild til moderat gigt, hvis dette ellers er årsagen til hundens halten.
Jeg lovede at vende tilbage, når jeg havde fået dyrlægens skøn. Og det har jeg så nu. Axel blev røntgenfotograferet i går, og dyrlægen sagde, at hun godt kunne forstå, at han har smerter. Han har svær gigt i den ene forpote, har hofteledsdysplasi(også svær) og gigt i det nederste led af rygsøjlen, som vist er fastlåst. Det er åbenbart almindeligt for racen (han er en amerikansk bulldog), men det er jo alligevel trist. Han skal nu have smertestillende medicin resten af sine dage, og jeg blev meget ulykkelig, for pludselig indser man jo, at ens elskede hund ikke lever evigt. Jeg skal hente medicinen i dag og starte med højeste dosis for derefter at trappe ned, så han får så lidt som muligt, så man kan trappe op, når han bliver ældre og får det værre. Han er 6½ år nu.
Jeg tænkte på, om man kunne kombinere Glucosamin med gigtmedicinen, eller er det spild af penge? Glucosamin skulle jo efter sigende være smertehæmmende og forbedre tilstanden i leddet, men måske er det omsonst, når han har stærke smerter?
Og hvorfor har jeg ikke haft mistanke til alt dette noget før?? Jeg mener selv, at jeg er meget opmærksom på og lydhør overfor min hund, fordi jeg elsker ham så højt, men det er en hund med meget høj smertetærskel, og det er ligesom kommet snigende. Jeg nævnte i sidste indlæg, at han for nylig var begyndt at trække lidt på det ene bagben og ligesom har svært ved at få det med sig, og dova nævnte noget om diskusproblabs, - det var jo så ikke helt i skoven desværre... Jeg har aldrig haft mistanke til hd, da han altid har kunnet ligge fint med bagbenene strakt ud bag sig, men det kan man åbenbart ikke vurdere en hunds tilstand på.
Er der andre hundeejere der har hunde med svær gigt og hd? Er der noget supplerende, jeg kan gøre for min hund? Jeg ved jeg skal skåne ham, - det har jeg altid gjort. Han siger selv til (ja ja, på hundesprog altså), hvis han ikke vil ud og gå eller ikke kan gå mere. Så går vi hjem. Jeg lader ham heller ikke lege vilde lege med pludselige opbremsninger og spring. Heldigvis bor jeg i en lejlighed i stueetagen med egen lille have, så han belastes ikke af mange trapper.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 10-09-04 11:28

Det er altid trist, når det går ned af bakke for ens elskede dyr. Men jeg kan kun anbefale dig at begynde at bruge glucosamin. Jeg benytter det selv, med stor effekt. Jeg har svær slidgigt i venstre knæ og blev anbefalet af en knæ-specialist kan tage glucosamin. Jeg køber mit hos Drogisten http://www.drogisten.dk/leverandor.html, navnet er Elphanta og de er i pille-form. Jeg tager selv 2 piller om dagen, hvilket jeg også mener at du skal give din hund. Og så mener jeg at jeg giver ca. 250 kr. for 3 mdr. På denne side http://www.elphanta.com/Glucosamin%20gb.php findes en beskrivelse af produktet, dog på engelsk.
Har du overvejet massage af din hund?

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 10-09-04 11:29

Øv, første link virker ikke... Er kommet til at sætte et komma efter. Fjern det, og så burde linket virke.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-09-04 11:38

Jeg vil faktisk være så direkte at sige, at pengene til medicin er mere smidt ud af vinuen end til glukosamin.

Min erfaring siger, at glukosamin er langt mere effetiv end medicinen. Men det varer ca. 3-4 måneder før resultatet af glukosaminen slår helt igennem. Så for at hjælpe din hund kan du starte med at give den medicin (er det rimadyl du har fået -dyrt som bare pokker) og samtidig starte med glukosamin. Ved brug af glukosamin vil du se en fantastisk forbedring af din hunds problemer, og du kan herefter trappe ned på det smertestillende.

Held og lykke med det, -det skal nok gå.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-09-04 11:44

Jeg startede med at give ham Glucosamin for små 4 uger siden, og endnu er den store forskel ikke indtruffet, så det er nok en god idé at give ham smertestillende og fortsætte med Glucosamin og så se, hvor meget jeg kan trappe medicinen ned. Og ja, de piller er dyre, dyrlægen sagde, at alle gigtpræparaterne er dyre. Dem jeg skal hente i dag koster små 700 kr for 100 stk. Og så er der ingen Danmark tilskud, når det er til ens hund.....

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 10-09-04 11:51

Øhhh.... Da jeg startede på Glucosamin, mærkede jeg heller ingen effekt. Heller ikke efter 2-3 mdr. Derfor forsøgte jeg med nogle andre mærker (Elphanta), da de også indeholder Chondroitin. Og så gav der effekt og den vedvarende smerte forsvandt. Så det kan godt være at du skal overveje at skifte produkt.

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-09-04 11:59

Fortsæt endelig med glukosaminen, resultatet skal nok komme. Selv havde jeg en gammel gigtplaget hund, som end ikke ville med udenfor ejendommens parcel, så han fik lov at tusse rundt som han havde lyst, men efter en periode med glukosamin, måtte han hentes hos naboen et par gange. Det blev bedre og bedre, tilsidst var han næsten som ung igen, og vi måtte atter på de daglige gåture.
Han fik gigtmedicin i starten, men tilsidst fik han det kun når han havde overvurderet sine egne kræfter og fået for lange ture. Gigten behøver ikke have noget med HD at gøre, idet hunden her var helt HD-fri.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-09-04 16:48

Åh det er jeg da ked af at høre, at det står så dårligt til med din hund.
Men du kan sagtens give ham Glukosamin sammen med smertestillende. Og så håbe på, at din hund er en af dem hvor Glukosaminen virker godt på.
mvh dova

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 10-09-04 17:04

Hej
Min mor fik glykosamin, men det virkede ikke særligt effektivt, så bestilte jeg hos
www.gandgvitamins.com og fik glykosamin med condotrin, det virkede allerede efter
2 uger og hun kunne trappe helt ud at sin medisin, og det uden at hun samtidigt
fik MSM.
MVH Per

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 200 point
Dato : 12-09-04 09:51

Som jeg allerede har skrevet, og som "perchris" nu også skriver, mener jeg at effekten er størst hvis der til glucosaminen er tilsat chondroitin. Det var i hvert fald tilfældet med mit egen knæ.

Med venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-09-04 11:07

Er det billigere at bestille over nettet fra England, som du må have gjort Perchris? Ellers er der vel også gode Glocosaminpræparater man kan købe i helsekosten her i landet?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 14-09-04 08:48

Hej MissXX
Elephanta produktet er jo meget dyrere i England end i Danmark. Jeg gik ind på dit link, der koster en dåse med 200 stk 42 pund, det er 462 kr. Jeg har lige købt en dåse i den lokale helsekost for 329 kr for 200 stk. Jeg kan ikke komme ind og se Elephanta varerne på Drogistens hjemmeside. Du siger, at du giver ca. 250 kr, - vil du undersøge, om det er rigtigt?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-09-04 20:03

Glukosamin er ikke længere dyrere at få i Danmark end i England eller Tyskland. Prisen er stort set den samme. Den magelige anlagte kan nemmest købe det på nettet. Jeg køber det selv i tyskland, det fungerer fint.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 17-09-04 12:34

Hej Axelise

Du kan kontakte Drogisten for at få oplyst pris, det var hos dem, jeg købte mine piller. Og jeg gav lige omkring 250 kr. for 200 stk. inkl. forsendelse.
De forhandles også i den helsekost-forretning, der ligger i "Borgergården" i Holbæk. Det var der jeg fandt dem i første omgang. Her var de lidt billigere, men ikke ret meget.
Jeg ringede bare til Drogisten og bestilte pillerne, og så var de der med posten dagen efter, hvor girokort var vedlagt. Og de var virkelig søde, så prøv at ring til dem.

Mvh. Linda

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 18-09-04 15:43

Tak for svaret MissXX.
Jeg kontakter Drogisten og ser om det kan gøres billigere. Ellers synes jeg, at det er ok at betale 329 kr for 100 dages behandling. Især hvis de har lige så stor effekt på min hund som de har haft på dig.
Kærlig hilsen
Malene

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 18-09-04 17:20

Held og lykke med din hund. Jeg vil gerne vide, hvordan effekten bliver af de nye piller.

Mvh. Linda

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-09-04 13:46

Hej igen MissXX - Drogisten tager 335 kr + forsendelse for Elephanta (200 stk), så det er altså billigere at gå i helsekosten, hvor de tager 329 kr.....