/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dårlig motorgang på Mercedes 560sec
Fra : tjeps
Vist : 1004 gange
350 point
Dato : 10-09-04 09:12

Hej alle!

Min bror har en 560sec fra '87 - dejlig bil, men den går ikke godt i motoren.

Bilen har været hos Mercedes, og blev tjekket fuldstændig - de kunne ikke finde nogen fejl!!

Det er somom den ikke kører på alle 8 cylindre; den vil ikke tage gassen fuldt ud, trækker dårligt og hakker når man trykker på speederen - men problemet opstår først når bilen er varm!?

Det føles egentlig som når der er fugt i systemet (dårlige tændrørskabler fx), men så er problemet der vel typisk ved kold motor?

Han har fået skiftet et eller andet i strømfordeleren - kan det være selve strømfordeleren der nu er blevet "træt"? Mercedes skiftede et tændrør og et kabel, og derefter kørte bilen perfekt i 3 dage - så vendte problemet tilbage...

Håber meget at nogen kan hjælpe!

vh
Thomas, Kbh

_________________
500 SEC, '82

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 10-09-04 10:46

Det lyder som topstykked er utæt

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 10-09-04 13:20

Jeg vil så mene at det ikke har noget med topstykket at gøre, efter det du fortæller... men jeg kan ikke fortælle hvad der ellers kunne være galt.

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 10-09-04 13:25

Mercedes har jo tjekket bilen - og så skulle jeg da mene de ville have opdaget et revnet topstyke!?

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 10-09-04 13:26

Topstyke?? ...øh, topstykke, skulle der stå!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-04 15:26

http://www.mercedes-klub.dk/mb_main_dk.html her har de mange ældre specilister

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 11-09-04 14:09

Jah... jeg har talt med MB-klubben... synes ærlig talt de er en smule arrogante, så jeg gider sådan set ikke bruge mere tid med dem!

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 11-09-04 14:12

Mit eget forslag (efterlidt research) er, at det evt. igen har noget med strømfordeleren at gøre? Topdækslet i strømfordeleren har været revnet og derfor skiftet - ved nogen om en strømfordeler fra en 500 villle passe på min brors 560'er? (så kunne man jo prøve at sætte min strømfordeler på hans bil og se om det hjalp...)

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 350 point
Dato : 12-09-04 23:21

Hvis den ikke går på alle 8 sylinderene, så må du finde ud hvilke syl den ikke går på. Prøv at ta af en og en tendrørskabel og set på plads igen,til du hører hvilken sylinder der ikke er med, Når du har funnet ud af hvilken der ikke er med kan du tjekke kabel ,tendrør, fordelerlåg, rotor,kompretion.Måske er det en ventil der er brent. Får den nok benzin?
Som du forstår kan det være mange ting. Men et sted må man begynne at søge.
alimak

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 13-09-04 08:45

Ja, det kan jeg godt se - den får masser af benzin, og faktisk er det en periodisk fejl... der er bare oftere fejl end ej! Det er også det, der kan gøre det lidt besværligt ...det er faktisk værst når man kører og ikke i tomgang! Nå, men jeg må se hvad jeg kan finde ud af!

Godkendelse af svar
Fra : tjeps

Dato : 13-09-04 08:47

Det er ikke til at vide hvem man skal give svaret her - men alimak kom med mange gode forslag... det er jo heller ikke et særlig enkelt spørgsmål - tværtimod!!

Kommentar
Fra : tjeps

Dato : 19-09-04 10:26

Løsningen er fundet!! Autohallen på Amager skiftede tændkabler og et par dele i strømfordeleren... nu kører bilen på toppen!! Ups, Mercedes i Hørsholm.... (der brugte 4 timer på den uden at finde nogen fejl!)