/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Irsk musik !!!
Fra : Traffic
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 09-09-04 19:28

Er der nogen der kender noget rigtigt godt "sing-a-along" Irish Folk Music !!

Jeg søger navne på bands - solister der har udgivet CD'er !!!

Nazgul

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 09-09-04 19:39

The Dubliners er den første jeg lige kommer i tanke om.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-09-04 19:50

Pogues er fremragende og har flere kendt hit på programmet, bla "The wild rover" som er aktuel i tv-reklamerne i øjeblikket.

-Ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-09-04 20:27

Der findes selvfølgeligt rigtigt mange forskellige Irske bands. Jeg har selv et dobbelt album med The Dubliners der hedder Greatest Hits. Langt de fleste numre er både kendte og absolut velegnede til fællessang. Numre som:
The wild rover, Whiskey in the jar, Lord of the dance, Seven drunken nights, Finnigans Wake o.s.v. alle meget kendte og med spræl i.
Jeg har også en LP med et orkester der er lidt tidligere end Dubl. nemlig The McCalmans, men jeg synes de går meget op i smukke harmonier imellem de 3 sangere (meget Acapella), men da absolut værd at lytte til. Er i øvrigt ikke helt sikker på de ikke er Skotske.
De danske De Gyldne Løver synger jo også Irsk folkemusik, langt flertallet af deres numre er blot oversættelser af Irske folkesange, vælger du dem, kan også ikke-engelsktalende være med i fællessangen.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-09-04 03:24

Wolfstone.... Dem faldt jeg tilfældigt over og siden har jeg været helt vild med dem.
Eller hvad med Runrig?

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 13-09-04 18:05

Hej...

Ja Dubliners var også mit eget bedste bud. Jeg håbede bare på noget nyt/nogen andre i samme stil.

Men da Dubliners nok er det nærmeste vi kommer det søgte, giver jeg pointene til Dova !!!!!!

Tak for hjælpen !!

Nazgul

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 13-09-04 18:06

Tak for svaret dova.

Nazgul