/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CTRL ALT DELETE
Fra : er_du_klog
Vist : 783 gange
60 point
Dato : 09-09-04 18:29

Hej!!

Har set man i XP pro. Kan gøre så at inde man logger på skal man trykke ctrl alt delete!

Jeg har slået boksen til!

Mangler kun det sidste!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-09-04 18:33

ja du skal trykke 2 gange.så er boksen fremme,og 2 gange så er den væk...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 09-09-04 18:38

Nej!

Ikke på den måde!

Bare en gang!

Den grå boks kommer som alm. frem! Men jeg vil have så man skal trykke ctrl alt delete!

For at kunne skrive password!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 09-09-04 18:53

ok du vil skifte måden der skal logges på,måske her.
http://www.datatid.dk/WinXp-08-side-16-17.pdf
under punkt nr.2,men mådek er det anderledes i xp pro kig evt under bruger under administartor

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 09:45

Det er ikke det! Jeg har jo sat det til at boksen kommer frem!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 10-09-04 17:09

Det kan siges meget kort:

Gå i - kontrolpanel, brugerkonti- skift måden hvorpå brugere logger af og på - fjern hak i "brug velkomstsiden"
- ok?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 17:16

her på engelssk men du er jo klog:

How To Enable or Disable the CTRL+ALT+DELETE Sequence for Logging On in Windows XP
Applies To
This article was previously published under Q308226
IN THIS TASK
SUMMARY

To Enable or Disable the CTRL+ALT+DELETE Sequence
Troubleshooting
SUMMARY
This articles describes how to enable or disable the CTRL+ALT+DELETE sequence for logging on in Windows XP.

You can require users to press CTRL+ALT+DELETE before logging on to a Windows XP-based computer, or you can eliminate this requirement for a faster logon process. Note that you must be logged on with Administrator rights to perform this task.

back to the top

To Enable or Disable the CTRL+ALT+DELETE Sequence
Click Start, click Control Panel, and then click User Accounts.
Click the Advanced tab.
In the Secure logon section, select or clear the Require users to press Ctrl+Alt+Delete check box.
back to the top

Troubleshooting
Disabling the CTRL+ALT+DELETE sequence creates a "security hole." The CTRL+ALT+DELETE sequence can be read only by Windows, ensuring that the information in the ensuing logon dialog box can be read only by Windows. This can prevent rogue programs from gaining access to the computer.
If a Windows XP-based computer is part of a domain, domain-wide policies may have been set that override the settings you make on the local computer.
On MS-DOS-based computers (and some older UNIX-based systems), pressing CTRL+ALT+DELETE gains the attention of the BIOS, causing a "warm" reboot. You can use the keyboard to shut down the operating system. On Windows-based computers (starting with Microsoft Windows NT), the CTRL+ALT+DELETE sequence is intercepted by Windows. The advantage of the keystroke-intercept technique is to help prevent Windows from being shut down by someone who does not have access to do so.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 17:48

hhm!

Fatter det ikke lige!

Den siger jeg skal gå ind et sted som ikke findes på min xp!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:11

To Enable or Disable the CTRL+ALT+DELETE Sequence
Click Start, click Control Panel, and then click User Accounts.
Click the Advanced tab.
In the Secure logon section, select or clear the Require users to press Ctrl+Alt+Delete check box.
ja,da jeg ikke har pro,må du først logge på som administrator,klik log ad - ctrl+alt+delete 2 gange så den anden box kommer frem.gå derpå i kontrol panel,find administrator her - derpå skal du find bruger - tjæk her ?!?
eller skriv i kør:
mmc
tilføj snapin bruger
eller er der noget der hedder bruger - måske er den advenceret tab/fanen kun når du logger på som administrator...

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 22:13

JEg har den boks fremme som jeg skal have!

Det eneste jeg ønsker er at man som sikkerhed skal trykke ctrl alt delete.

Før man skal skrive passwordet

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:18

jo det er jo det du spørger om,men den vejledning jeg gør skulle få den frem.først skal du logge på som administartor.det var bare det.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 22:20

øh! Nej!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:23

altså du har boxen fremme,men du skal have der trykkes de 3 -c-a-d (en gang)først som iøvrigt af sikkerheds hensyn er godt at have på sin pc.hacker osv...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:25

skriv i den box
administrator
password - blank hvis ikke noget....

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 22:25

Nej!

Jeg har den lille grå boks, fremme

DEn kommer som standard.

Men jeg vil gerne have at den ber om at man skal trykke c a d inden, man skal skrive password!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:26

ja

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-09-04 22:26

Jeg logget på min administator konto!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-09-04 22:32

ok,begraberne ligger lidt tæt på hinanden,men måske er det derfor den fanen ikke er der hvis ikke du har rigtigheder var min ide..jeg har iøvrigt win2003 server hvor der automatisk er sat med c-a-d før den grå box.der er en konto der hedder
bnrugernavn: administrator
password :
..... hej . for idag

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 11-09-04 07:41

hvis du ikke har pro er det vel derfor.som du siger
"jeg har set at man i xp pro kan gøre"
men måske kan dether:
Disable CRTL+ALT+DEL

This can't be done in NT4.0. However, you can do the following:
Disable Lock Workstation (need SP4 or higher):
Start the registry editor (regedit.exe)
Move to:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Syste m
If the System Key is not there, then create one by clicking Edit, New Key and press
enter. Name the key System.

From the Edit menu select New, DWORD value
Enter a name of DisableLockWorkstation and press Enter
Double click on the new value and set to 1. Click OK
Close the registry editor
håber du ved lidt om det....se citat:
http://www.svrops.com/svrops/documents/ntreg.htm
jeg er ved at lære engelsk,men prøver lige at oversætte det:
skriv i KØR (START-KØR)
regedit.exe
find stien (ligesom i stifinder)
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Syste m (\navn herpå er en mappe,med nøgle i dvs vædier)
mappen system skulle være der hvis ikke skal du prøve at oprette den....
så skal du på et tomt sted i højre side højre klikke med musen og vælge ny-DWORD-værdi
denne værdi eller nøgle skal hedde
DisableLockWorkstation - du kan evt kopier denne teskt ind i nøgle værdien.
dobbelt klik på den nye nøgle og sæt værdien til
ok
luk registreringseditoren.
den skal genstartes før de nye ændreringer træder i kraft.....
jeg er spændt på om det virker da nt 4.0 er lig xp.

jaja det er at fjerne det det her gå ud på,men sæt derfor værdien til 0 istedet for 1,og prøv ose at lave en nøgle der hedder:
enebleLockWorkstation og sat den til 1
go fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : er_du_klog

Dato : 14-09-04 19:26

Hej!

Jeg har selv undersøgt problemet og hvis man skal have ctrl alt delete sat til skal man være medlem af et domæne!

Så...

Men jeg giver pointene til dig fordi du kom nærmest!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-09-04 20:38

jo,ved godt det har med server,pro (til kontor med netværk) at gøre.men nogle gange er pro funktioner osse tilgængelige i home,men det var mere teori her...