/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Undervisning i Græsk
Fra : Mone
Vist : 4361 gange
300 point
Dato : 10-07-02 19:44

Hej

Jeg rejser en del til Grækenland, og kunne godt tænke mig at lære sproget.
Mon nogen her skulle vide hvor man kan få undervisning.

Det må meget gerne være et "intensiv kursus" eller måske en græker bosat
i danmark som underviser individuelt, eller måske noget fjernundervisning via
nettet måske. Alt har interesse.

Jeg håber nogen her evt. kan hjælpe mig, da jeg skal derned om 6 uger, og
gerne ville nå at lære 10 ord mere end de 10 jeg allerede kan :-&

Det skal helst være i København's området. Jeg bor i København's Amt, så lidt
nord for kbh. gør heller ikke noget.

Med venlig hilsen
Mone

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 310 point
Dato : 10-07-02 20:10

Hej Mone,

der er bl.a. en side her med nogle informationer, links og et "net-kursus"...
http://kh-forlag.homepage.dk/

ellers vil jeg foreslå dig et af de dersens båndkurser, der plejer at være med de dersens postordre kataloger der plejer at komme dumpende en gang om måneden...

eller "turen går til Grækenland" eller en lignende bog/hæfte med turist græsk...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-07-02 20:24

Hjælpemidler (programmer cd'er m.m.) til selvstudium : http://www.kl.gymfag.dk/links/programmer.html
På biblioteket kan du låne en masse til selvstudie Bl.a en cd'rom der hedder "Lær græsk" Vigtige ord og udtryk for nybegyndere
Læs mere om bibliotekets materialer her: http://www.brondby-bibliotekerne.dk/is/wbrb/query-sh.asp?base=&ccl=ldk%3D89.13

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-07-02 20:25

Hej Mone, prøv hende her, hun kan måske godt lære dig en hel del.

http://home7.inet.tele.dk/alfabeta/

mvh. Melander

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 10-07-02 20:54

Hej Mone,
de dersens båndkursus via de dersens postordrekataloger hedder (mener jeg) "linguaphone"
God fornøjelse

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-07-02 21:10

Hmmm...hvorfor betale for noget man kan få gratis....
Jeg bemærkede lige at der i mit link stod brondby-bibliotekerne Men hvis du bor i en mindre by, hvor der kun er en lille bibliotek, så snak med en bibliotikar så vil de gerne bestille det hjem til dig

Godkendelse af svar
Fra : Mone

Dato : 12-07-02 23:30

Hej strarup.

Tak for svaret. De 10 ord jeg kan allerede kan, er der godt nok. Men der er
da så jeg måske kan nå de 10 jeg gerne ville inden jeg skal afsted. Jeg accepterer dit svar, fordi jeg syntes det var det der kunne give mig mest, på nuværende tidspunkt, men det jeg egentlig gerne vil, er at lære sproget RIGTIGT, så jeg kan
fører en samtale, og ikke bare kan sige 1 ord ad gangen, men sætte dem sammen til en sætning. Det er mit mål.

Men nu vil jeg øve mig lidt her, og så vil jeg se om jeg (det bliver jo nok først når jeg kommer hjem igen) se om jeg kan finde en hvor jeg kan få rigtig undervisning.

Men tak for hjælpenog god week-end.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-07-02 23:38

Hej igen Strarup.

Jeg glemte lige: at de dersens båndkurser, der plejer at være i de dersens postordrekataloger, der plejer at komme dumpende en gang om måneden......
dem dersens har jeg kigget i. Men jeg tror/mener ikke at det dersens "linguaphone"
som Laurenzio og også jeg mener det hedder, at de dersens har et græskkursus.

Det var bare det hersens jeg ville sige

Taksens
Mone

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-07-02 00:28

Hej Mone,

jeg siger da tak... jeg kom forresten i tanke om at jeg for en hel del år tilbage købte et russisk sprogkursus på bånd igennem et af ordre katalogerne... Og det hedder ikke "linguaphone" men derimod... "UNIVERB"... Og de har faktisk Græsk kursuser...
http://www.univerb.se/denmark/index.html

Grundkursus Græsk... -->
http://www.univerb.se/denmark/kurser/grekiska.html
og et fortsættelses kursus af grundkursuset... -->
http://www.univerb.se/denmark/kurser/grekiska2.html
for begge kursuser bliver det omkring 596,- kr.

det ser oven ikøbet ud til at hvis du bestiller to sprogkursuser, at du for lidt extra...
http://www.univerb.se/denmark/premier/index.html

Men ellers ka' jeg også anbefale dig det E.P. foreslog mht. Biblioteket...

Hvis du går ind på Bibliotekernes hjemmeside -->
http://www.bibliotek.dk
ka' du bestille de bøger E.P. nævnte hjem til et bibliotek i nærheden af dig...

Melander kom faktisk også med et rigtig godt link... Idet det ser ud til at indehaveren af siden også tilbyder Undervisning...

Nå men... Go' weekend og go' tur til Grækenland... samt held og lykke med at lære Græsk...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-07-02 00:36

Hej igen...

øh... en lille rettelse til overstående... det ser ud til at "UNIVERB" repræsentere "linguaphone"...
så om det er det ene eller det andet... tja... Men de har ihvertfald et græskkursus... så ka' navnet på firmaet vel være ligemeget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 13-07-02 01:25

Hej Strarup.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 13-07-02 01:31

Hej Strarup.

Ja, det kunne jo være jeg skulle skrive noget FØR jeg sender det afsted.

Prøver liiiige en gang til.

Ja, den Melander sendte til mig, syntes jeg også var god, lige da jeg kom derind. Men jeg syntes alligevel ikke rigtig selve hjemmesiden var særlig god, og de link der blev henvist, havde jo ikke så meget med selve sproget at gøre. Men måske jeg vil Prøve at tage kontakt til hende når jeg kommer hjem. Det der slog mig mest, det var at der stod, at hendes største drøm var at deltage i et MARATON LØB I 1999, og det er jo et par år siden, og der kan jo være sket meget siden den tid, så jeg tror ikke rigtig den side bliver opdateret, og jeg ville jo også gerne kigge i gæstebogen, men der kunne jeg slet ikke komme ind.

Så derfor blev det altså dig.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:38

Mone <Mone.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg rejser en del til Grækenland, og kunne godt tænke mig at lære
> sproget. Mon nogen her skulle vide hvor man kan få undervisning.

På studenterkurser som Frederiksberg Studenterkursus [ved Vesterport
station] undervises der i græsk. De to første gymnasieklassers
undervisning klares på ét år, og der er studentereksamen i faget [niveau
B]. Efter yderligere et år kan man så tage niveau A. Jeg mener at huske
at der er 7 katedertimer 1. år og 5 2. år, hvortil naturligvis komme
lektielæsning [temmelig omfattende] samt vel græsk stil. Der er både
dag- og aftenhold.

Hvis det kun er nygræsk du er interesseret i vil det kunne tages på
Studieskolen [tidligere en del af Folkeuniversitetet] eller sikkert også
som enkeltfagsstuderende på Københavns Universitet. Sproget har vel også
ændret sig lidt i de sidste 2.500 år.

> Det skal helst være i København's området. Jeg bor i København's Amt, så
> lidt nord for kbh. gør heller ikke noget.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.
DK-2700 Brønshøj
Tlf + fax 38 89 00 16, mobil 28 23 09 92

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 18-05-03 02:57

hej mone jeg er en græeker på 36 år som har boet i dk det sidste 5 år måske kunne jeg hjælper dig ..jeg bor i lyngby, du kan kontakt mig på nakisgeorge@hotmail.com