/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Tænd og sluk for internets forbindelse.
Fra : hj3
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 08-09-04 13:56

jeg betaler efter forbrug på nettet, vil derfor gerne vide om der ikke er en mulighed for at slå forbindelsen til og fra, i stedet for at hive stikket ud eller slukke pc'en. jeg har adsl og XPhome.
Mvh hj3.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-09-04 14:28

Tjoh, du kan bare bede den afbryde forbindelsen. Du har sikkert et icon nede i højre hjørne. Hvis ikke, skal du lige ind og finde den i netværksforbindelser og vælge "vis icon på proceslinien". Herefter kan du bare højreklikke på ikonet og vælge "deaktiver" eller "aktiver".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 14:42

Har lige prøvet det du beskriver hansen9, udfra samme tankegang! Problemet der er at man skal ind under netværksforbindelser igen, hvis man vil aktivere, da ikonet kun vises når forbindelse er tilsluttet. Men hvis man kan leve med det er det en brugbar løsning! Noget andet er at man ikke burde have noget forbrug selvom forbindelsen er aktiv, hvis man ikke bruger nogle internetrelaterede programmer!

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-04 14:48

Man kunne også lave en genvej til netværksforbindelser på skrivebordet. Jeg ville nok ikke helt stole på hvilke programmer man bruger. Nogle programmer vil jo gerne ud og tjekke på nettet med jævne mellemrum. Og overser man noget i den forbindelse bliver det hurtigt dyrt. Jeg vil mene at det er sikrest at deaktivere linien.

Godkendelse af svar
Fra : hj3

Dato : 09-09-04 22:28

Tak for svaret hansen9.
Jeg har lagt en genvej på skrivebordet til LAN-forbindelse, så når jeg højre klikker på denne, kan jeg vælge om jeg vil aktiver eller deaktiver.