/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Parkering på Østerbro
Fra : hrpt
Vist : 4088 gange
200 point
Dato : 08-09-04 01:32

Hej

Jeg har været så heldig at få en bil af min far! Men da han bor på Frederiksberg og jeg på Østerbro, og den står i hans navn. Så har jeg et problem med parkering. Jeg har læst på Parkering København at det koster 100 kr. om måneden får en licens til en lånt bil...
Men så kom jeg i tanke om at der ligger nogle private veje rundt om min adresse..
Så jeg ville bare høre om der er nogen der ved hvilke regler der gælder for parkering på private veje på Ydre Østerbro, specielt Hesseløgade, som støder tæt op på min adresse...

Håber der er nogen der kan hjælp

MVh

Henrik

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-09-04 01:47

¨å vidt jeg ved kan du stå så længe du vil på private veje.På Vesterbro har jeg stået i flere uger på samme sted da jeg var på ferie, uden problemer.
alimak

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 08-09-04 06:58

Protego Academy skriver at der er betalingsfri parkering i Hesseløgade
http://www.protego.dk/uddannelse_praktiske_oplysninger.html

http://www.vejpark.kk.dk/p_ordning.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Skovgren

Dato : 08-09-04 16:45

Jeg bor på en privat vej på østerbro, og når jeg holder uden på vejen skal jeg betale, men hvis vi holder inde på selv parkerningspladsen skal vi betale ejdomsafgift. så jeg tror det er det samme det hvor du bor...

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 09-09-04 19:41

Jeg er 100% sikker på at du kan holde gratis døgnet rundt på en privat fællesvej- du skal ikke stille parkeringsskiven.

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 11-09-04 14:08

Nej, bare perker der, men giv dig i agt for evt. emsige "ejendombesiddere"...

Godkendelse af svar
Fra : hrpt

Dato : 11-09-04 20:08

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-09-04 20:37

Siger også tak

mvh
jakjoe