/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvordan "ser", "læser" jeg EZGet med mer~
Fra : maya123
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 07-09-04 14:44

Så fik jeg downloaded Ezget, så jeg kunne sidde i ro og mag og kigge på KB fra Arkivalier.
Problemet er jo at jeg ikke har noget at "åbne" siderne med, så jeg får bare en underlig kode i word, men jeg kan da vælge at åbne på Japansk, Kinesisk eller andet.
Så hvordan "ser" jeg siderne. Den fortæller at det er en tif fil?

Og et par små tillægs-spørgsmål, i weekenden var der jo problemer hos Arkivalier, men nogle på DIS kunne godt "se" og downloade, andre kunne ikke. Det, (fik jeg at vide af webmaster, var en SOL fejl på de nye opdaterede fra Københavns KB).

Jeg fik downloaded flere hundrede sider med fejl på, rigtig mange. Så jeg sad og slettede enkeltvis, da jeg jo måske skulle bruge mappen senere. Kan jeg slette hele mappen og lave en ny og jeg er træt af at den ligger gemt langt ned i C drevet, men det er jo noget EZGet gør automatisk, når man downloader programmet.

Hvordan og kan jeg komme nemmere til den tif mappe på min pc?
Hvordan gør I andre?
MVH maya

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-04 18:03

Uden at kende meget til programmet, er der jo mange der har haft problemer, men de skulle være rettede nu:
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=2&i=3096&t=3093
Tif er et billedformat, ligesom Bmp og jpg, og hvis du ikke kan åbne den slags billeder, skal du højreklikke på billedet/filen, og vælge åben med: Her skal du vælge et billedbehandlingsprogram, men se først efter at der ikke nederst står afhakket, at du altid vil bruge dette program til at åbne tif-filer med, du skal først sikre dig at billedet åbner rigtigt. Hvis alt virker, så kan du igen gøre ovennævnte, med denne forskel at du sætter vinge i: Brug altid dette program, så vil alle tif-filer/billeder fremover være tilknyttet billedbehandlingsprogrammet (Windows Billed og Fax-fremviser eller word eller et andet)
Hvis du ikke kan åbne tiffilerne, så kan det være de er ødelagte, prøv at lede på nettet efter et tilfældigt tifbillede, og åben dette.
Hvordan du laver en genvej ind til en mappe eller et program: Højreklikker på mappen eller programmet, holder knappen nede, og trækker den ud på skrivebordet, slipper og venstreklikker på opret genvej.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 08-09-04 05:47

Tak for svaret pallebhansen.

God morgen Palle
Det lyder rigtigt alt sammen, så det prøver jeg
Ja det er mig selv der har skrevet at alt er iorden nu, inde på DIS
Tak for dit svar, nu skal jeg nok finde ud af det og god dag fra maya