/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Markerer celler (Excel og VB)
Fra : jcd
Vist : 577 gange
170 point
Dato : 07-09-04 12:50

Hej !

Jeg har et lille problem.
Jeg sidder med et excel regneark.

Jeg ønsker ved hjælp af en makro at markerer et område der går fra den aktive celle jeg står i lige nu, det kan være hvilken som helst celle, og de antal celler til højre for den aktive celle som jeg har til at stå i celle A1.

Eks.
Jeg står nu i celle B7 og der står en værdi i celle A1 på 3,
Jeg vil derfor gerne markerer cellerne B7:B10
Der efter vil jeg så ændrer på cellernes format men det kan jeg allerede finde ud af så det er ikke det der er problemet.

Bemærk jeg kunne lige så godt stå i celle F28 og værdien i celle A1 ville være 5, og derved skulle jeg gerne have makroen til at markerer cellerne F28:F33

På forhånd tak
JCD

Accepteret svar
Fra : Kabbak

Modtaget 170 point
Dato : 08-09-04 21:04

Public Sub Maker()
rw = ActiveCell.Row
cl = ActiveCell.Column
Range(Cells(rw, cl), Cells(rw, cl + Cells(rw, 1))).Select
End Sub

Kommentar
Fra : Kabbak

Dato : 08-09-04 21:09

Du skriver til højre, men dine eksempler siger nedad, hvad er rigtig. ?

Kommentar
Fra : jcd

Dato : 11-09-04 18:20

Hej Kabbak

Tak for dit svar
Jeg ved godt jeg skrev til højre og eksemplet siger nedad, jeg ville til højre som dit eksempel viser.
Det var lige hjernen der svigtede da jeg ville forklare mig, men du forstod da alligevel hvad jeg ville.
Mange tak for det gode eksempel

Hilsen
JCD

Godkendelse af svar
Fra : jcd

Dato : 11-09-04 18:20

Tak for svaret Kabbak.