/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
computer genstarter af sig selv
Fra : affe
Vist : 382 gange
75 point
Dato : 07-09-04 12:06

hej har et problem med min computer, den er begyndt at genstarte af sig selv, og det sker altid når man sider og spiller et spil eller ser en film! nogen der har en ide' om hva der kan være galt? har lige udskiftet strømforsyningen for nylig da den anden larmede som en sindsyg, den gamle var en 300 w & den nye er en 400 w, men det kan da ikke være det der er problemet kan det?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 12:07

Flere muligheder, men det første jeg ville kigge efter er om der er snavs i processorens køler (nullermænd) da det netop vil give problemer under belastning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-09-04 12:09

Nå, glemte lige dit sidste spørgsmål. Det er kun en fordel med flere watt på din PSU (strømfors.) Wattene er bl. a. et udtryk for hvor meget den kan trække og det betyder så bare at den kan lidt mere.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 07-09-04 12:10

Idet din Computer kun genstarter når den bliver belastet, er det nok rimlig sandsynligt at du har en defekt harddisk eller ram blok. Muligvis periodisk fejl i bundkortet. Se om du kan anskaffe/låne nogle af de dele og prøv at skifte dem enkeltvis indtil du finder fejlen.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 07-09-04 12:33

Har selv haft samme problem. Det skyldtes en overophedet processor, pga. en for ringe køler. Download det lille program aida32 via dette link. http://www.webattack.com/get/aida32.shtml Så kan du overvåge din cpu temperatur. Hvor høj temp. den kan klare afhænger af hvilken processor du bruger. Hvis temperaturen bliver for høj er der to muligheder, 1. gør som Bjarne D forslår. Rens din køler med en støvsuger. Og hvis dette ikke løser problemet 2. Monter en kraftigere køler.

Det er jo ikke utænkeligt at din nye strømforsyning skaber mere varme end den gamle, og det lige netop har fået temp. over det kritiske punkt.

Prøv i hvert fald dette før du begynder på at skifte harddisk og ram

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 07-09-04 12:36

Ps. Skifter du køler, så husk kølepasta mellem processor og køler

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 06-10-04 16:17

prøv at slå Automatisk genstart fra ved at gå ind i Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> knappen indstillinger under "start og genoprettelse" og fjern hakket ved "genstart automatisk"

/Pc freak

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 16-11-04 21:22

Måske er der en virus i dit system! det er et godt virus-tegn!