/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Linux
Fra : marcussen1
Vist : 393 gange
50 point
Dato : 07-09-04 10:47

Er det rigtigt, at man kan downloade styresystemet LINUX frit og gratis, og hvordan gøres det så?

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 60 point
Dato : 07-09-04 10:51

det er ganske gratis og de forskellige typer kan logisk nok hentes på www.linux.com. brænd det ned på en cd op boot fra den.

Kommentar
Fra : _cRacKya

Dato : 07-09-04 11:15
Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 07-09-04 12:45

Det er fuldstændig korrekt. Vær dog opmærksom på at der findes mange forskellige versioner, og at det ikke er alle din windows programmer der kan køre under linux (bla. office programmerne). Du skal derfor også have en officepakke der ligeledes kan hentes gratis.

Det forum du skriver i nu er under emnet MS Windows, her på kandu kan du ligeledes gå ind under emnet linux. Det er her dit spørgsmål hører hjemme.
Ikke ment som brok over at du skriver under et forkert emne, men du vil her nok kunne finde mange flere gode råd blandt de andre spørgsmål der er stillet omkring linux, samt få svar fra folk der har mere erfaring med linux (-:

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-09-04 13:41

der er frit valg her
http://www.linuxiso.org/

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 07-09-04 15:55

Hej Marcussen1,
Jeg har kun et alm. langsomt modem, og den linux jeg ville have fyldte 3 CD'er. Jeg gik derfor ind på www.linuxpusher.dk og fik de 3 CD'er med posten for ca. 100 kr. for ulejligheden. Det er Mandrake 10.0 og det virker helt fint selv om jeg kun har meget lidt forstand på linux. Jeg fik en kasseret PC på mit arbejde og den kører jeg det på.

Hilsen Nyfigen.

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 07-09-04 20:16

Tak for svaret xyzzygy.