/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Billig forsikring?
Fra : kpm10
Vist : 514 gange
200 point
Dato : 06-09-04 13:09

Hejsa

Vi har i øjeblikket tre forsikringer i Alka bil, hus og indbo.

Bilen en Vw Lupo 3L giver vi 4900kr om året 4 år ancinitet og 30 årig bruger.
Indbo 1200 kr om året Sumløs
Hus 3300kr om året. 81 Kvm

Kan det virkelig ikke gøres billigere, det er med diversen rabatter, jeg har surfet rundt på de forskelige forsikring selskabers hjemmesider og synes det hele er dyre end det her.

Håber der er nogen der kender nogle billige nogen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-04 13:15

Umiddelbart tror jeg ikke det kan gøres meget billigere
Men prøv et selskab der hedder Forsikringsselskabet Thisted Amt g/s
( det har ikke noget med selve amtet at gøre)
De har telefon 96194500
Der har vi flyttet alle vores forsikringer til. Og det ene af vores huse er et udlejningshus på 72 kvm, og det giver vi ca. 2500 om året for.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-04 13:16

Umiddelbart lyder det billigt.

Hvis du er skolelærer, ved jeg de har nogle fordelagtige tilbud (dog uden at vide HVOR billigt).

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-09-04 13:31

3773 > Ja det lærestandens men da jeg ikke er ansat som lærer kan jeg ikke få hos dem....

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-09-04 13:41

Det er muligt at du jan spare lidt ved at skifte forsikringsselskab.
Men men, husforsikringer er rimelige statiske, da de altid er gensidig forsikret. Det er muligt som Dova beskriver at man kan få en billigere en, men så må man også lige undersøge om de har den samme dækning, glas-kumme, skjult rørskade ol. som man måske kan vælge fra.

Indboforsikringen står i forhold til hvad dit indbo er værd, men pas på at du ikke er underforsikret, så risikere du ikke at få en krone hvis noget går til.

Bilforsikringen burde du kunne spare lidt på, men har du denne som enlig forsikring i et selskab, får man ikke glæde af eventuel rabat. Du kunne overveje, hvis du ikke har det, at hæve selvrisikoen, hvilket kan bringe præmien ned.

Men summa sumarium, er det nok ikke det store du kan spare på årsbasis ved at skifte selskab.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-09-04 13:42

jan=kan

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-04 13:44

Næh, vi andre dødelige er beklageligvis nødt til at hoste op, og betale hvad det koster.

Hva' klager du iøvrigt over. Du som er ejer af alletiders bette sparegris af en bil (selvom det bløder når du skal skifte olie).

Er vi lidt nærige, KPM??????? (selvom det nu nok er en sund egenskab)!

Går den stadig formidabelt den lille Lupo?

PS Ska' jeg ikke sælge dig en bette varmepumpe, så du ka' spare på varmen???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-04 13:45

Du ka' godt høre jeg ikke er særligt misundeligt på din bil, ikk'?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-09-04 14:20

Hi hi jo, den kører fantastisk, det med olien er nok det værste!!!

Man skal jo være pris bevidst!

Har varmepumpe.........det er også kanon!!!!

Du er da også selv lidt af en "sparegris" er du ikke?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-04 14:26

Det tror jeg ikke! Kører i et bette svin af en bil, der bæller benzin i sig, som om det var gratis. Betaler mange flere penge i forsikring end dig.

Hvilken VP har du?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-09-04 14:29

Sådan er det jo!

Det er en Panasonic, med kun en indvendig enhed.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-09-04 14:35

Nårhhh

En E9 escroll købt ved el-selskabet. Fed ting, de kører tæskegodt.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-09-04 14:37

Jepper.......den er rigtig fin, indtil vidre ser det ud til vi sparer 4000kr om året!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 06-09-04 14:43

Tjaaee, så er du tæt på at kunne betale den inden for garantiperioden. 3 x 4000 = 12000. Under alle omstændigheder har du betalt den inden kompressorgarantien ud-løber 5 x 4000 = 20000 > 19000

Når jeg får fundet mig et hus, kommer der også en E9'er eller en E12 op.

Fedest var det med multi'erne men de er stygt for dyre.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-09-04 14:46

Ja, men det har jo meget at gøre med hvor den kan placeres hos os kunne den placeres så centralt at vi kun behøvede den ene! både til over og under etagen!

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 23-09-04 15:09

Tak for svaret 3773.