/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
øget stofskifte
Fra : bauchmann
Vist : 979 gange
150 point
Dato : 06-09-04 12:34

Da jeg ikke har mulighed for at få motion, vil jeg høre om nogen kan give mig et tip om, om der findes et middel der sætter ens stofskifte i vejret. Spiser fedtfattigt og økologisk. Håber på hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 06-09-04 13:23

Hej. Jeg har hørt at Kelpasan skulle være godt til at regulere stofskiftet hvis det er i ubalance. Fåes i helsekostbutikker. Har også selv gode erfaringer med kosttilskud fra Welltoday - ikke kun til stofskiftet - men til et generelt godt velvære.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-04 13:29

Der findes ikke noget kosttilskud derkan hæve stofskiftet.
Stofskifte og forbrænding er heller ikke helt det samme. Forbrænding er det der skal energiomsætte næringsstoffer, og det er det der skal hæves hvis man skal tabe sig.
Håber at linket virker
www.2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=275516&CID=34&p=1

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-04 13:32

www2:netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=275516&CID=34&p=1
måske er det bedre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-04 13:35

www2.netdoktor.dk/Q&A/answers.asp?QID=275516&CID=34&p=1

Hvis ikke det virker nu ved jeg ikke hvad der går galt, så skal du søge på: stofskifte og forbrænding
Og så gå ind på netdoktor.dk

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-09-04 13:51

Det er selvfølgelig forbrænding det drejer sig om. Undskyld jeg vildledte.
Torben

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 150 point
Dato : 06-09-04 14:11

Der findes ikke imiddelbart noget tilskud der kan øge forbrændingen.
Men masser af grøntsager er godt, men det ved du jo sikkert da du spiser fedtfattigt og økologisk.

Ellers skal du over i den tvivlsomme afdeling med Ephedrin-lignende stoffer, men det kan absolut ikke anbefales.
Det er altid et problem hvis man ikke har mulighed for at dyrke motion, for det er den mest effektive måde.
Det hjælper heller ikke at spise mindre, for så indretter kroppen sig på det, og sænker automatisk forbrændingen.
Den eneste måde at holde forbrændingen oppe, er ved at spise meget af ting der ikke feder.
mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 16:35

faktisk øges stofskiftet når man spiser og drikker - er det ikke herligt ???????? Lyder det ikke også bekendt med at man skal huske at drikke meget og at man helst skal spise flere men små måltider dagligt ??????
Har ingen lægelig dokumentation for dette - men det virker for mig - langsomt men sikkert !

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 23-09-04 16:42

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-09-04 20:19

Selv tak bauchmann

miritdk
Det er ikke stofskiftet der øges, men forbrændingen der sættes op ved det du skriver.

mvh dova