/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nero 5
Fra : eln
Vist : 365 gange
150 point
Dato : 06-09-04 11:00

jeg har flyttet min brænder fra min gamle computer win 98 over på ny computer xp pro, har installeret cd sat fladkablet og de 2 andre ledninger i men der kommer kun en fejlmeddelse (ide drives installations error for best reliability og performance,please change the stand alone slave drive to master ,system to hold....)
er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få brænderen til at virke , jeg forstår ikke engelsk

mvh.eln

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 06-09-04 11:10

Du kan sikkert ikke se drevet i stifinder?
Ja du skal flytte jumperen bagpå drevet - hvis den står til master=ma skal den stå til slave=sl og omvendt - her er en guide som viser princippet, men for en harddisk:

http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul5b4.htm

Sørg for at der kun er een slave og kun een master på hvert kabel - så skal det nok lykkes.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 06-09-04 11:31

Ikke for at være negativ(dannyboyd), men der er ikke to harddiske der har den samme sætning(jumber), men det står på disken, ligesom det står på CDdrevet næsten altid det samme.
Så elm se godt efter på dine drev og se efter at dit flsdkabel er sat rigtigt, der er nogle der ikke har dette hak der passer ind i drevets hak se efter en blå stribe på kablet, det er 1 hvad du også kan læse hvor det er på drevet.

Held og lykke med arbejdet du finder nok ud af det.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 06-09-04 11:34

-> Kavakandu - enig , men master/slave problematikken er den samme - Jeg lagde linket for at han kunne se princippet - har desværre ikke bedre guides dertil.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 06-09-04 11:45

Godt ord igen (dannyboyd) så vi er enig, men hvis man ikke kan finde ud af det, så kan det godt vildlede.

Så eln bare på med vanten, der sker ikke noget ved at prøve sig frem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-09-04 11:48

Direkte oversat betyder det at winxp har konstateret at du kun har en enhed på ide channel 2. Den er sat som slave, og windows vil gerne ha du sætter den til master. Så alt i alt så skal du sætte den til master, som beskrevet i forrige links. Hvis du kigger bagpå drevet sidder der en lille plastic jumber på højkant over to pinde. Den sidder i S eller SLA, og skal flyttes til M eller MAR! Så skulle fejlmeddelelsen forsvinde!

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-09-04 11:54

jeg har pillet brænderen ud og ser ind på bagstykket , til venstre for fladkablet er der 3 gange 2 små spyd , der er sat noget ned over de 2 i midten er det det der hedder jumpers ? er det den skal flyttes og til hvilken side sker der ikke noget ved at prøve begge sider ? jeg gik ind i stifinder for at se om drevet var der men når jeg trykker stifinder i proceslinien åbner dokumenter der må jo være sket et eller andet , forøvrigt er jeg ikke en han , ikke for at undskylde men alligevel......

mvh eln

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 06-09-04 11:58

flyt en gang til venstre

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-09-04 12:17

fejlmeddelsen er væk , nemt når der er nogen der ved hvordan det skal gøres , men hvor er min stifinder blevet af ?
ikonet er det samme men den åbner dokumenter

vender tilbage i aften

mvh. eln

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 07-09-04 11:08

Tak for svaret tedd.

stifinder er hvor den skal være, der er bare stor forskel på stifinder i win 98 og xp det var det der forvirrede mig
tak for svarene det er svært at vælge

mvh, eln