/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
+ krydstegn når jeg uploader billeder
Fra : meyerbeyer
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 05-09-04 23:00

Jeg får et kryds tegn (rødt) når jeg skal uploade billeder til min hjemmeside hvad er der galt jeg kan ikke få billedet ind og se det men kun et rødt kryds
jeg har slået norton fra når jeg forsøger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 23:12

husker du at html er casesensitive (følsom for forskel i store og små bogstaver) og ikke bruge æøå

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 05-09-04 23:14

er det i mappen på billednavnet du mener

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 23:18

det er billednavnene, hvis jeg ellers forstår dit problem rigtigt.
Jeg formoder jo at du har en webside hvor billedet skal vises og det er der det røde kryds kommer.
Billedet skal jo have et navn og en ekstension (billede.jpg/billede.gif)
Hvis jeg misforstår må du gern eprøve at forklare lidt nærmere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-09-04 23:19

link til din side vil nok være en rigtig god forklaring

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 05-09-04 23:19

Det kan have noget med "Color settings" at gøre. Hvis du arbejder med Adobe Photoshop, skal du sætte farveprofilen til RGB, under Image > Mode. Det må ikke være Indexed Color, det giver det problem du beskriver.

Hilsen Lisbeth

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 05-09-04 23:27

nej jeg er ganske uproff. det er billeder fra et digitalt kamera som jeg har gemt i en mappe og skal så uploade billedet til hjemmesiden (webbyen) det skulle være simpelt men den vil ikke gå end og hente billederne jeg får bare et rødt kryds

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 05-09-04 23:29

nu får jeg denne melding
Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/moduler/privat.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-04 23:35

Jeg kender ikke webbyens facilitieter, men jeg kunne forestille mig at billedet fylder for meget. Fejlmeldingen er rettet imod opsætningen af Webbyens server der åbenbart laver timeout fordi handlingen varer for længe.
Prøv at formindske billedets pixel størrelse med et simpelt fotoprogram.
Har du ingen kan du hente IrfanView http://www.irfanview.com

Godkendelse af svar
Fra : meyerbeyer

Dato : 06-09-04 00:05

Du er altid hjælpsom når det gælder pc problemmer tusind tak du hjalp mig igen
Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 00:11

Var det størrelsen?

Jeg hjælper altid gerne hvis jeg kan.

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 06-09-04 00:14

ja så jeg emailede billederne til mig selv og gjorde dem mindre smart ik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 00:20

Ganske smart, men kunne du ikke have hentet dem direkte fra kameraet og så ændre de kopier der skal uploades, eller direkte fra harddisken hvis de er indlæst der.
Kameraerne har så høj opløsning i dag, at man sjældent kan bruge billederne direkte, men kvaliteten er jo så bare så god at man sagtens kan formindske.

Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 06-09-04 00:22

det kan jeg ikke finde ud af

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-09-04 00:25

Det kan være vi skal kigge på det når vi begge er lidt mere vågne eller når du syntes du vil prøve noget nyt, men ellers gør du jo bare det der virker for dig.
Godnat for nu.

Kommentar
Fra : meyerbeyer

Dato : 06-09-04 00:29

Godnat solskinshilsner fra syden