/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Ang. forlovelse
Fra : darkavenger
Vist : 517 gange
20 point
Dato : 05-09-04 19:50

Jeg har et lille spgm....

Jeg skal til at fri til min kæreste og er lidt i tvivl med alt det med ringene... køber man een ring til hende først som man frier med og så køber forlovelsesringene i fællesskab bagefter eller køber man et sæt ringe med det samme, og gemmer den ene? (Har jo hørt at man skal ud og vælge ringe sammen - men er det ikke først vielsesringene?).. --sært spgm - men hvis nogen burde vide det så er det vel her svaret skal findes.

på forhånd tak
martin

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 20:03

Traditionelt giver du hende en ring når hun har sagt ja til at gifte sig med dig, og det er så forlovelsesringen, når i så bliver gift (indenfor et år efter forlovelsen) får hun en vielsesring i kirken

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 30 point
Dato : 05-09-04 20:09

Du vælger den lidt amerikanske udgave, hvor frieriet er en automatisk forlovelse, hvilket er OK...

Da vi (min kone og jeg) forlovede os, havde vi (naturligvis) snakket om det, så jeg/hun ikke forlovede mig/sig med en der ikke ville, men jeg købte én ring til hende den aften slaget(forlovelsen)skulle stå. Vi havde begge en ring. Som vi havde valgt INDEN vi forlovede os. Dvs. hun havde to ringe.
Da jeg tidligere havde været i en lang forlovelse instisterede jeg på at vi skulle være gift inden for 2 år efter forlovelsen. Hun samtykkede...
Mit frieri kendte hun intet til, og det foregik på en lille bro ved Slotssøen i Hillerød.
Vi blev gift i kirken med hestevogn og ALT der hører til knap 1½ år efter, og har været gift i over 6 år denne sommer og været samme i over 8 år.

Men et eller andet sted er det ligegyldigt hvad alle skriver og mener. DU skal gøre hvad du finder rigtigt, grav i dig selv og find dine romantiske side og kombiner den med dit kendskab til din kommende kone. Så er den hjemme.

Husk at spørg hendes far om lov, INDEN du frier.. Man er vel en gentleman.

Pøj Pøj...

Lad vide hvordan det går, hva´!!

Godkendelse af svar
Fra : darkavenger

Dato : 06-09-04 09:22

Tak for svaret taliskoko -

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-09-04 12:37

Hej Martin.

Nu ved jeg godt spørgsmålet er besvaret, men her er alligevel en side du skulle kigge på:
http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllupstradition.htm

Der er også noget at kigge på for den (forhåbentlig) kommende hustru.

Held og lykke med projektet.

Rosekamp