/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
her er point til A. C. Rosmon
Fra : ibenboel
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 05-09-04 18:17

Er det dine billeder man kan bese som fremfundet af Trinethk - se mit første spg. til A. C. Rosmon ???

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-09-04 10:06

ja, og jeg har lagt et par ekstra link til dig der.

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-04 10:26

Det jeg talte om at man kan, er at sy med synlige sting af hør eller bomuld igennem læredet, og så male hen over, eller sy en figur op i våd avispapir, spartle den ud og male på det, eller lime træ eller læred på læredet, eller......... , bruge PU-lim, og mange andre sjove ting. de fleste af de ting du kan gøre, giver meget til det endelige værk.

Akrylen lægger sig som en hinde rundt om fibrene, og så sker der ikke mere. olien trænger ind i fibrene og hærder ved hjælp af luftens ilt. Hvis den mængde maling, som vi kommer på læredet =100%, så vil der efter hærdningen, for akrylens vedkommende være ca. 80 %, så der må du male tykt , eller tyndt af flere gange, og olien ca. 130%, så der hvor den er trængt ind i fibre, vil de mørne. Så derfor er du nødt til at preparere før du maler med olie.

Med akryl, kan du godt tage et pænt stykke bomuld, hør eller lignende, og kun male det du vil male, og lade resten stå urørt. Ved olie skal det først have 2 gange benlim over det hele, og 2 gange preparering, der hvor du vil male, altså meget mere besværligt.

Mvh
A.C.Rosmon
a.c@rosmon.dk

Godkendelse af svar
Fra : ibenboel

Dato : 07-09-04 17:33

Tak for svaret A.C.Rosmon.

Det lyder bare vildt spændende jeg kan næsten ikke vente med at komme igang - tusind tak - og må jeg komplimentere dig for dine billeder, det falder lige i min smag.