/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
BMW 325i : Hvad skal jeg kigge efter??
Fra : bmw25
Vist : 468 gange
30 point
Dato : 04-09-04 23:22

Hej Alle.
Fedt sted her.
Nå men mit spørgsmål går ud på at jeg har fået lidt penge mellem hænderne som jeg vil ofre på en bmw e30 325i fra 86-89. Når nu jeg som relativ ukyndig skal ud og bese min kommende baby hvad skal jeg så især være opmærksom på ved denne model og årgang? Jeg har sat et (forløbigt) max beløb på 50.000.

Jeg regner selv med at karrosoriets stand er vigtigere end motorens?

Jeg har desværre kun 30 point at dele ud af da jeg er ny herinde - hvem vil have dem?

VH Nick

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 30 point
Dato : 05-09-04 06:24

Hvis jeg var dig ville jeg købe en nyere bil, hvis du ikke er god til at skrue da.For det må du regne at gøre med på en så gammel bil. Du skal kigge efter rust, hvis du ikke har en lift så kan du leje dig ind på et gør det selv værksted. For under bilen skal du. Se efter rust i paneler, bund, inderskermer. Tag en skrutrækker og prøv at stikke hul.Se efter tæring på alle bremserør. Se også på dørene ,spesielt på undesiden. Når det gelder motoren så er det vanskeligere, du kan høre på den og se om den ryger meget af udstødningen, og hvilken farve udstødningen har. Hvis du har eller kan låne en kompresjons måler så får du også et billede af hvordan motoren er. Som regel er en bil af den type ejet tidligere af flere ungdommer og da får den ikke for litt. Jeg vil ønske dig lykke til med køb af bil, og håbe du gør et godt køb. Hvis du ikke ved så meget om biler så skulle du have med en bilkyndig person til at hjælpe dig. Sælgeren vil bare have den solgt dyrest mulig, og hvis det er en brugtbilforetning så er sælgeren prof løgner,må du regne med.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : bmw25

Dato : 05-09-04 10:41

Tak for et hurtigt og godt svar.
Hvis du gider har jeg lige et par spørgsmål til.
Det skal være den årgang da den er den fedeste og hurtigste (lovlig). Jeg kender en mekaniker jeg kan hive med.
Forhandlermarkedet for den model er dødt - vist nok kun en til salg på sjælland så det må blive privat, købt som mere eller mindre beset.
Hvis det "kun" er en bil til 40-50.000, så er det da ikke kutyme at gå så grundigt til værks med lift og det hele?
Men hvis sælger ik vil har han nok noget at skjule?
Puha - jeg håber jeg er heldig.

HVIS NOGEN KENDER EN FLOT MODEL TIL SALG I KBH OMRÅDET, KAN DER GODT FALDE ET PAR *.*** FOR KONTAKTEN

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 05-09-04 11:42

Du skal ha dig en Citronen BX. Det ved man hvad er. Og så kan den køre stærkt!!!