/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Nogle som kan oversætte dette fra tysk t~
Fra : nullerbullerpige
Vist : 534 gange
109 point
Dato : 04-09-04 11:35

Hej!

Er der en som gider/kan oversætte teksten nedenunder fra tysk til dansk??

Es ist auch mien land: und ich kann nicht so tun, als ob es mich nichts angeht - Es ist auch dien land: Und du bist schuldig wenn du deine Augen davor schliesst.
Dies ist das land, in dem so viele schweigen - Wenn Verrückte auf die Strasse gehn - Um der ganzen Welt und sich selbst zu beweisen - Dass die Deutschen wieder die Deutschen sind - Diese Provokation - sie gilt mir und dir - Denn auch du und ich - wir kommen von heir - Kein Ausländer, der uns dabei helfen kann.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 119 point
Dato : 04-09-04 12:07

Det er også mit land: og jeg kan ikke bare lade som om, det ikke vedrører/angår mig. Det er også dit land: Og du er skyldig hvis du lukker øjnene for det.
Dette er landet hvor så mange tier, når gale/forrykte går på gaden for at fortælle hele verden og sig selv, at de tyske er tyskere igen. Denne provokation, den er rettet mod mig og dig, for også du og jeg, vi kommer herfra - ingen udlændinge der kan hjælpe os med det.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-09-04 13:33

Kære ven den tekst du her fremlægger er skrevet på et meget ubehjæpsomt tysk, og får mig til at sætte et stort spøtgsmål om hvad i al verden baggrunden og hvem personen er der udgiver disse satsr, Jeg er pt sat lidt ud af spillett grundet en mindre hjerneblødning i mit centrale synsfelt, som forstyrre min mulighed for at læse og skrive, men den tyske text gok klart ind"tidligere udenlanddansker (tyskland i 16 år)
Kan ikke fortælle dig hvad men finder at der er et elle andet rivende galt ??????????
mvh owm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-04 13:43

Ja, der er nogen fejl eks. mien=mein og dien=dein og gehn=gehen, men formoder det kan være "afskrivningsfejl".

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 27-09-04 13:44

Tak for svaret dova.