/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
pædagog eksamen i sundhedsfag/ værksteds~
Fra : babee
Vist : 1440 gange
1 point
Dato : 03-09-04 23:31

hejsa
jeg er intersseret i at høre om der er nogle der har nogle gode emner til disse to fag. det er synopser jeg skal skrive. gerne forslag til et emne der psaaer til begge fag.
nogle der kan hjælpe

300 point for godt svar

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-04 04:42

Synopsis: Et oplæg til en opgave med angivelse af emneafgrænsning, metode og disposition.

Min ide: Hvad kan det betyde for den personlige sundhed at arbejde med olie? Råolie, Smøreolie, Boreolie, Madolie o.s.v.? Er der forskelle? Og i givet fald hvilke? Find jeres inspiration via Internettet og prøv at finde nogle gode råd til hvordan man i hvert enkelt tilfælde bedst beskytter sig imod evt. sundhedsskadelige bivirkninger ved netop DEN type af Olie-arbejde?

Arbejd selv lidt videre med ideen. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-09-04 04:54

Et værksted behøver jo ikke KUN at have noget med olie at gøre, det kunne også være et sted hvor der arbejdes med træ. Et sådant sted arbejdes også med olie og andre vædsker, men også med skarpe knive, save og farlige maskiner.
Jeg nævnte Madolie, typiskt i et køkken, men DER er jo også såvel knive som potentielt farlige maskiner.
I et laboratorium, som jo også er en slags værksted findes der også mange arbejdsopgaver der kan påvirke sundheden, såvel personligt som lidt videre omkring.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 1 point
Dato : 04-09-04 08:58

Hvad med at lave et : Gestaltterapeutisk kursus for genoptrænings- og værkstedsundervisere ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : babee

Dato : 04-09-04 15:24

okay det var ikke lige sådan noget jeg mener
jeg tænker på emner der er pædagogiske
feks børn og fedme

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 05-09-04 19:00

Tak for svaret molokyle.