/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
"døbe" filer i outlook
Fra : grausen
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 03-09-04 21:37

Hejsa
Jeg har en del dokumenter liggende i min outlook, som jeg ofte har brug for at skulle sende videre. Problemet er bare at afsenderen ikke har skrevet noget i emne og når jeg så skal finde en bestemt skal jeg lede alle dokumenter igennem. Mit spørgsmål er så: Kan jeg selv, på nogen måde, få langt en emnetekst ind, så jeg hurtigt kan finde den jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 21:46

Du kan jo prøve at højre klikke på mailen og så se om der er sådan en mulighed? Jeg kan ikke finde den! Det ville nok osse kræve at du skulle ændre headeren i emailen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 21:48

Men du kan jo lave emne mapper og så putte de forskellige emails ind under de emner de hører til!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-09-04 21:50

hej tedd
Det bliver for mange mapper, da det drejer sig om ca 50 dokumenter og der kommer flere til

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-09-04 21:50

og jeg har prøvet at højreklikke også uden held

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 21:52

Ok så er jeg blank

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-04 21:54

Jeg gør det, at jeg "vidersender/forwarder" mailen til min egen adresse, og dermed får jeg muligheden for at skrive en tekst i emnefeltet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-09-04 22:06

hej jakjoe
Det har jeg også overvejet, men synes det er meget at skulle gøre med ca 50 mails og hver gang jeg får en ny mail, der evt. skal vidresendes

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-04 22:41

Jeg har nok ikke forstået dit spørgsmål rigtigt

Er det ikke en modtaget mail uden "emne", som du vil sætte "emne" på ?
Så skal det da kun gøres en gang, og kan derefter gemmes i den mappe du ønsker, og vidersendes når du har lyst

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-04 22:47

Ok, hvis du har 50 uden emne liggende, ja så er det 50 gange ....så er det med at komme i gang

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-09-04 23:30

Ja, der er noget at se til og hvis nu der var en nemmere måde at klare det på ville det jo være fint

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-09-04 23:36

Du har ret....men jeg kender ikke nogen anden metode.

Opdrag dem der sender mails til at anføre et emne....det er sk... irriterende uden

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-09-04 01:55

hmm.... plejer man ikke at kunne åbne mailen, og så rette i emneteksten, dernæst lukke mailen, og så bliver man spurgt om man vil gemme ændringerne??? (kan ikke prøve det af her, da jeg bruger Mozilla hjemme...)

mvh Berpox

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-04 02:13

Jep det virker på min outlook 2003

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 04-09-04 08:27

Du lader som om du vil vidresende dem og tilføjer emne i linien, hvorefter du gemmer dem i mappen klader, istedet for at sende dem. Du undlader blot at sætte en modtager på mailen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-09-04 08:53

Tedd> nemlig - har kontrolleret det selv, så min hukommelse er åbenbart ikke så ringe som jeg huskede det

Dvs. man åbner mailen og retter i emneteksten (bare curseren op i emnefeltet, og så skriv derudaf - det kan man sagtens, selvom der ikke er et "hvidt" skrivefelt).
Dernæst lukkes mailen, og så bliver man spurgt om man vil gemme ændringerne - det svares der selvfølgelig ja til.

mvh Berpox

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 07-09-04 15:08

Tak for svaret severino.